Home Lifestyle Travel Foodies Parenting Review Beauty Sharing

RESIPI: Udang tumis bersama pucuk paku

assalammualaikum dan salam sejahtera

Mesti korang asyik tengok kolin kongsi video masak aje kan. Lagi lah kalau korang subscribe youtube channel Alialisakreatif Blogspot tu. Yang paling banyak adalah video masakan. Bukan kolin rajin sangat masak atau terer masak tau. Malahan dulu masa mula-mula kawen pun suami aje yang masak. Dan terus terang kolin belajar dari suami, lepas tu barulah belajar dari mak, kakak ipar, kawan-kawan dan ada juga kutip resipi online. Dan sekarang boleh lah kalau nak panggil orang datang rumah makan tu tak malu. Confirm sedap gituuuuu...Anyway video kolin buat ini untuk semua yang nak mula belajar masak. Bagi mereka tengok sendiri betapa senangnya memasak. Paling penting apabila seseorang ibu itu memasak untuk anak dan suami dapat pahala kan. Lagi best anak selalu ingat masakan ibu. Kat mana dia berada, masakan ibu lah dia ingat. Oh kolin memang suka anak ingat masakan kolin. 



Hari ini satu lagi video kat youtube channel. Udang tumis bersama pucuk paku. Nampak simple, tapi percayalah sedap !! Manis sangat padanan dua ini. Masak simple aje, semua bahan cili merah dan bawang ditumbuk bersama. Udang dan sayur paku pakis dibersihkan. Yang lelain korang boleh tengok dalam video yang kolin kongsikan ini. 




Kempen 'mengalakkan ibu-ibu memasak' ini dibawakan oleh blogger picisan Kolin Zainal hahahahah. Haaa..terus aku lancar kempen kan. Jom masak-masak ye, walau simple janji sedap jahhh, peah, bedah dan kiah semua.


Love, 

Kolin Zainal  


1 comment:

  1. sedap, kolin!!!
    cuma, tak reti sgt bermain dgn pucuk paku.
    x pernah masak nyer.
    makan selalu, kat kedai :) ha ha ha ha

    ReplyDelete

loving me..loving you