Monday, July 16, 2018

Resipi Masak Lemak Cili Api Ayam tanpa minyak

Assalammualaikum dan salam sejahtera

 Buat yang mencari resipi mudah ini, kolin berbesar hati sangat nak berkongsi. Bahan-bahannya ialah:

Ayam sebelah
cili padi secukupnya, kunyit hidup (ditumbuk bersama)
santan kotak
asam keping 
air
serai 
daun kunyit dan garam




Cara nak masak pulak korang boleh lah tengok video kat youtube channel kolin tu. Harap korang subsribe sekali tau. Lepas ni kolin nak fokus buat video masak banyak-banyak. Mana tahu boleh bantu orang yang baru mula nak masak kan. Berkat ilmu kita, boleh tambah pahala kan. Semoga perkongsian kali ini memberikan manfaat untuk korang. Nota seikhlas hati, sila bubuh cili banyak sikit. Barulah rasa orang nesmilan (negeri sembilan) hehehe 

Love,

Kolin Zainal 

2 comments:

  1. Ada sesetengah tempat diorang tumis kan dengan minyak..style NS yang SA masak memang tak perlu minyak..hanya bahan utama kunyit hidup dan cili api dan serai..lagi pedas lagi sedap

    ReplyDelete

loving me..loving you