Home Lifestyle Travel Foodies Parenting Review Beauty Sharing

Tak penat ker bergaduh !!!

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera


 Cakap melayunya: Kalau orang tu layan kita buruk, aibkan, aniaya kita. Jangan ambil peribadi pun. Tiada apa-apa mengambarkan kita, lebih banyak mengambarkan sikap dia sebenarnya.


 Cakap melayunya: Kalau orang buat jahat kat kita, kita balas dengan kejahatan itu DENDAM. Tapi kalau kebaikan dibalas kebaikan tu biasa. Tapi kalau kita balas kejahatan orang tu dengan kebaikan itulah sikap mulia dan terpuji. Perinsip kolin senang 
BIAR ORANG BUAT AKU, JANGAN AKU BUAT ORANG


Cakap melayunya: Setiap apa yang berlaku, kita tak boleh lupa. Tak boleh nak padam. Kita simpan, sebab apa kita SIMPAN sebab kita nak jadikan pengajaran. Buat salah sekali bukan berkali kali. Tiap apa yang berlaku kita ambil sebagai pengajaran. Jadinya kalau orang itu pergi kerja bawa pisau, kita pergi kerja bawak otak. 
Jangan emosi, kita ambil semua sebagai pengajaran. 


Last sekali..ini lah hakikat. Macam artis la, lagi ramai orang benci dia, makin la popular. Macam King Coco dulu yang jadi fenomena tu. Sekali orang asyik nyampah kat dia, benci..haa ngko buat duit instafemes tau. Ingat tak buat duit ker, yang rugi orang yang kutuk dia. Yang beruntung nya orang tu sebab dapat job dan sponsor banyak tau. So dear HATERS, Thank you to you !!!




Nota kaki: Kalau saya 'block' awak dari Media Social saya tu bermakna saya tak berminat nak ambil tahu pasal awak. Yang awak nak sangat jadi 'STALKER' kenapa ye. Sakit hati awak kalau tak tahu aktiviti harian saya ye. Cari lah kehidupan awak, saya ada keseronokkan kehidupan saya. 



Sekian terima kasih 

Love you

Kolin Zainal 

2 comments:

  1. Penat sebenarnya bergaduh ni. Penat melayan perasaan yang tak sudah

    ReplyDelete
    Replies
    1. iye betul..penat....kalau boleh nak bersemuka dan selesaikan aje segala. PENAT LAYAN ORANG BERDENDAM NI

      Delete

loving me..loving you