Home Lifestyle Travel Foodies Parenting Review Beauty Sharing

masak apa hari ini (MAHN)

Assalammualaikum dan salam sejahtera

Buat kaki memasak dan FB mesti suka group ini, termasuklah kolin. Suka tengok resipi orang lain, petua orang kongsi dan pelbagai lagi masakan atau barang masakan yang pelik-pelik. Tak mustahil lah masa kolin join group ini dulu cuma ada 700-800k tau. Tapi dalam jangka masa sekejap sahaja, group ini telah pun bercambah ke 1.1 Juta pengikut. Percaya atau tidak memang ramai tau suri rumah dan ada juga kaum Adam yang suka memasak dan berkongsi. Kepada yang pernah berkongsi resipi, kolin nak minta halal ni. Sebab ada ketikanya memang kolin 'cilok' resepi mereka dan cuba tau. Maklumlah kita ini kan hari-hari memasak, so kekadang sampai buntu nak masak apa. Inilah dia power of media social yang membantu memberikan inspirasi dan jua idea dalam menghasilkan bagi menambat hati suami dan jua anak-anak. 


Ada resipi yang guna 2-3 bahan, ada juga resipi yang tak rumit langsung nak ikut. Kebanyakkan resipi yang mudah dari dalam TV tu kan. Ye lah, yang dalam TV tu kadang tak dapat kita nak beli dan guna. Dengan group di FB iaitu MASAK APA HARI INI (MAHN) ianya kolin rasa banyak memberikan impak yang positif dari negatif. Kolin tak kenal siapa admin group ini, tapi kolin nak ucapkan tahniah kerana mewujudkan group ini. Secara tak langsung kolin pun dapat kawan baru dan jua juadah baru kat situ. Tak lupa juga kekadang kolin berkongsi hidangan dan lauk pauk yang kolin sediakan untuk sekeluarga. 

Ni antara masakan kolin share dalam group

Buat korang yang masih belum mengetahui pasal kewujudan group ini, tapi suka memasak, suka tengok resipi. Cepat buka Facebook korang dan terus search MASAK APA HARI INI (MAHN) dan terus klik join ya. Yang baik kita sebarkan dan yang buruk atau aib orang kita diamkan. Kan bagus gitu....

Babai,

Kolin suka masak & makan  

1 comment:

  1. Samalah Sis pun suka masak dan paling suka tengok org seronok makan apa yang dimasak... hihii..

    ReplyDelete

loving me..loving you