Friday, December 22, 2017

REVIEW: Lovera Magic Jelly

Assalammualaikum & Salam Sejahtera

Kecantikan dengan wanita memang lah tidak dapat dipisahkan betul tak? Samalah dengan kolin juga. Baru-baru ini kolin diperkenalkan dengan LOVERA MAGIC JELLY tau.  Produk yang dihasilkan dari khasiat daun lidah buaya yang selalu digunakan oleh kaum wanita untuk masker serta merawat masalah kulit. Aloe Vera memang terkenal dengan khasiat dan tak sangka sekarang ianya telah dibotolkan dan dikomersilkan untuk kegunaan harian kita semua. 



Produk ini di datangkan dalam botol 60 ml berwarna putih. Dan gel yang berwarna jernih dan lembut ini lah keistimewaannya. Jangan risau kalau korang ragu-ragu halal atau tidak. Sebab produk ini sememangnya mempunyai kelulusan sijil HALAL dari Jakim malah ianya dikilangkan bertaraf GMP serta mendapat kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM). Jadinya produk ini ternyata telah menjalani saluran yang betul. Jadi pengguna macam kolin tak perlu ragu-ragu dah nak guna produk ini. Bukan apa, ianya adalah penting tau korang semak sebelum guna apa-apa juga produk yang berada di pasaran. Ini kerana ada sesetengah produk yang dipasarkan tu tidak mendapat kelulusan. Untuk produk yang bakal kolin nak review ini korang jangan lah risau, dah ada kelulusan ye. Semuanya selamat !!!! 


sebelum sapu
selepas di sapu magic jelly
Dengan formula baru yang mempunyai kesan 10 kali lebih baik mempunyai gabungan aloe vera, timun dan juga chamomile memang terbukti ramuan terbaik untuk merawat masalah kulit. Macam kolin lah, ada parut jerawat dan pori-pori terbuka memang seronok lah dapat berkenalan dengan produk ini. Antara kelebihan produk ini ialah:

1. Membantu merawat masalah jerawat

2. Menjadikan kulit lebih lembut,anjal dan berseri

3. Mengecilkan liang-liang roma wajah

4. Melindungi kulit dari sinaran UV yang membahayakan

5. Memudarkan parut dan bintik-bintik pada wajah  dan badan

6. Sebagai pelembap bibir dan rambut

7.  Digunakan untuk luka-luka ringan, sebab aloe vera sememangnya terkenal untuk merawat luka. 

8. Menyerikan kulit yang kusam dan bersisik

9. Mengurangkan kelumumur pada rambut dan membuatkan rambut lebih sihat. 

10. Ianya anti oksidan atau awet muda

11. Menyingkirkan sel-sel mati pada wajah dan badan

12. Sesuai untuk merawat selaran matahari (sun burn) 

Kalau lah kolin nak senaraikan memang panjang lah senarai kebaikan produk ini. Produk ini kolin gunakan selama seminggu tau dan paling kolin suka poduk ini tidak melekit sama sekali. Ianya senang diserap oleh kulit dan tidak berbau macam ubat pun. Untuk sebotol 60ml ini boleh kita gunakan untuk 2 sehingga 3 bulan bergantung kepada pemakaian seharian kita. Paling best kalau sebelum tidur, kita sapu rata-rata gel ini dan terus tidur. Esok pagi kulit terasa glowing dan mulus tau!!! Ini bukan auta..tapi betul, jadinya korang kenalah cuba sendiri baru tahu. 

Produk ini dijual dengan harga RM70 untuk satu botol. Untuk dapatkan korang boleh ke semua link di bawah ini.
hello.lovera@gmail.com
Hotline: +60113234 8255

....................

KOLIN REVIEW



So selepas guna seminggu lebih produk ini, ini pendapat peribadi kolin ye.

1. Sesuai digunakan sebagai pelembap muka sebelum pakai foundation dan mekap. 

2. Untuk dapatkan bibir munggil dan cantik bila pakai gincu, sila sapu gel di bibir sebelum tidur. 

3. Kolin turut sapu kat muka pagi dan malam sebab nak pudarkan parut jerawat dan mahu kecilkan liang roma. Dan ianya memang berkesan untuk kolin. 

4. Allergik!!! tiada pun selepas seminggu lebih pakai. Maknanya produk ini selamat. Kolin turut gunakan untuk anak-anak yang ada luka kecil sebab sejuk dan anak-anak suka bau segar produk ini. 

5. Harganya berbaloi dengan produk. Sebab memang isi 60 ml tu boleh pakai lama. Pengunaan produk tak banyak untuk setiap kali sapuan. 

6. Tidak melekit, tidak melekat dan kalau pakai untuk cuaca panas tidak lah rasa berlengas. 

7. Produk terbaik apabila rambut selalu guna pengering rambut. Buat si pemakai hijab, sapu dahulu produk ini dan gunakan lah pengering rambut. Rambut lebih lembut dan wangi. Kulit kepala pun tak gatal. 

8. Bukan sahaja untuk muka ye, produk ini boleh digunakan di siku dan tumit kaki kalau kering dan merekah. Sekejap sahaja lembut kulit yang keras tu setelah guna beberapa kali. 



Itulah dia sedikit sebanyak pandangan kolin atau review mengenai produk ini. Jadi untuk yang mencari yang sesuai dan produk yang selamat Lovera Magic Jelly lah yang terbaik. 

Babai

Kolin suka Aloe Vera !!



1 comment:

  1. Waaahhh bagus ye produk ni... pelbagai guna. Tang tuk rambut tu buat Sis teruja :)

    ReplyDelete

loving me..loving you