Home Lifestyle Travel Foodies Parenting Review Beauty Sharing

The Gurney Resort Hotel & Residences Penang

Assalammualaikum dan salam sejahtera

Buat korang yang mencari penginapan yang mewah dan best di Pulau Pinang atau Penang, kolin ada satu tempat yang boleh korang consider atau pertimbangkan kalau ke Pulau Mutiara. 

Inilah dia tempat penginapan kolin selama 2 malam di THE GURNEY RESORT HOTEL & RESIDENCES PENANG. Bangunan hotel ini ada 36 tingkat tau, cuma kelemahan lif dia ada 3 sahaja. So bertabah masa high occupancy lah ye. Bab makan sarapan pagi, tengahari dan makan malam memang sedap. Kolin puji betul Chef di hotel ini sebab masakan dia semua berasa, sedap dan memang rasa macam masakan di rumah. Semua di masak dengan baik sekali. Lagi syok hotel ini depan lobby tu terus nampak laut. Walaupun tak lah lawa sangat tapi ok lah...i needs a lot of vitamin sea hahahha


So perkara pertama kolin share gambar penginapan kolin ye. Inilah dia Suite 2 Bedroom yang ada di THE GURNEY RESORT HOTEL & RESIDENCES PENANG, kolin menginap di tingkat 32. 




Haaa ini keadaan ruang tamu. TV ada siaran AXN, FOX, Astro dan sebagainya. Siap meja makan untuk 4 orang untuk melepak. Bahagian ruang tamu ini ada 2 aircond tau. So confirm sejuk. 




Suite 2 Bedroom ini ada ruang pantry mereka sendiri. Ada pintu lah, kiranya kalau nak panaskan apa-apa, nak letak barang dalam peti sejuk pun no problem. Memang kemudahan dah tersedia. 



Ini pula bilik air yang ada di luar. Yang dalam bilik ada juga, tapi dalam master bedroom lah. 



Inilah dia twin bed untuk bilik nombor 2. Ada aircond dan almari juga. Bilik agak selesa. Sekarang jom kita ke bilik utama ya. Bab ni yang teruja sangat kolin nak kongsi dengan korang hahhaha
Inilah dia bilik tidur kolin untuk 2 malam sepanjang di Penang. Heaven !!!! Pemandangan indah, nampak matahari turun dan naik setiap pagi dan petang. Sebenarnya ruang tingkat 7 di hotel ini memang korang boleh melepak dan tengok sunset dan juga sunrise. Best !!




Lawa kan, besar kan !! Haaa...tidur memang buka langsir dan mengadap laut terus. Gembira rasa, bangun subuh terus melepak atas katil dan tengok sendiri matahari naik. Katil king, memang selesa, bersih, wangi dan boleh tido 4 orang tau !

Bab toilet atau bilik air dia memang best. Ada almari, seterika, peti keselamatan, plastik laundry, selipar dan apa sahaja keperluan ada. Comel sangat ! Kenapa kolin cakap comel, sebab ada mini jacuzzi dalam bilik dengan pemandangan laut. Menarik kan !




Haaa kalau korang buat keputusan untuk ke hotel ini bawa baju mandi sesiap, satu untuk dalam jakuzi satu lagi ke pool tingkat 7. Sebab tempat rekreasi mereka jua meletops. Tapi bab itu kolin share dalam entri yang lain ye. Kang panjang sangat pulak kan. 


Teruja tak hehehe...berbuih buih ko. Ini kolin siap titik mandian aromaterapi nak rendam badan yang tak berehat ini. Letih semua hilang duduk dalam tu mengadap pemandangan laut lepas yang menenangkan. Korang yang nak berbulan madu, atau ada anak-anak yang suka mandi manda, datang melepak sini ok. Tempat lawa, bilik lawa, dan segalanya lawa. Cuma kawasan hotel ini tak ada lah tempat makan atau shopping. Semua kena pandu kereta lah, malah Gurney Mall nak jalan pun letih tu pergi dan balik. 


Pendek kata kolin happy sangat menginap selama dua malam kat sini. 

No 18 Persiaran Gurney 10250 Georgetown Penang
Tel: 04-370 7000 Fax: 04-370 5000


Aktiviti biasa la jumpa cermin kan, mesti nak snap satu gambar.


 Golek-golek atas katil dan tengok matahari terbit. Priceless !!


Lepak pepetang minum kopi sambil tengok matahari terbenam. Hidup terlalu indah kan, jangan bazirkan dengan membenci. Segala yang kita ada semua milik Yang Esa. Bersabar dan lepaskan, supaya hidup lebih tenang dan lebih bermakna. 

Haa itu lah kerja aku kalau melayan perasaan tengok pemandangan indah sebegini hahhaha. 
Ok korang, jangan lupa call atau log in link hotel tu dan book cepat ok !!


Love, 

Kolin Zainal  

3 comments:

  1. hoiiii...syok gila weh kak..hahahaha...tapi nak g Penang skrg mahal laaa

    ReplyDelete
  2. Wow beztnya..org yg duk penang pun xtau psal hotel ni..nnt leh try bwk ank ke sini plak

    ReplyDelete

loving me..loving you