Thursday, February 23, 2017

Kailan RM6 seikat !!

assalammualaikum dan salam sejahtera

Semalam kan sindrom mak-mak sangat kolin tau. Kunun pergi lah pasaraya dekat pejabat ini haa..nak membeli barang nak masak makan malam. Tengok lah kut sayur apa yang ada buat pemanis makan malam nanti. 

Menu kolin untuk sayur makan malam nanti ialah

kangkung belacan

kailan ikan masin 

dengan lenggang lengok aku kunun bermalas-malasan tengok sayur tu. Rasa macam nak melompat dan meroyan tengok harga weii..Ni sayur ke apa niii ??!!!


Kome zoom lah  ... menangis tengok seikat tu adalah lebih kurang 3 rumpun sayur. Harga mencecah sehingga RM6. Nak masak sayur aje tu. Dah modal besar tu. Tu nak cakap apa nih, bila kita cakap barang naik harga semua tak percaya. Tak akan lah saranan menanam sayur sendiri nak kata lagi kan. Sayur aje kut !!!! Mahal kut !!

Kangkung lak bole tahan juga harganya, mahal laa weiiiii


Semua tu lebih daripada RM1.50. Bukan selalu seikat besar tu RM1.00 aje ker...
aisehmen...tu yang dll FB viral ikan kembung RM20 sekilo kan. Ikan yang lagi gah tak tahulah berapa sekilo. Sedangkan sayur begini yang selalu kita makan pun dah naik harga sampai macam ni. Korang jangan nak komen suruh aku tanam kat rumah bagai ek...biadap sangat !!!

So sekian sahaja sesi aku meroyan tengok harga sayur super mahal ni

Sis amuk sayur mahal,

Kolin Zainal     

2 comments:

  1. mahalnya... selalu beli sawi jer hahh.. kekadang jer beli bayam.. tp nak siang dia bercinta beb!! hahahaha

    ReplyDelete

loving me..loving you