Home Lifestyle Travel Foodies Parenting Review Beauty Sharing

GKB INTERNATIONAL MEMBERI PERLINDUNGAN KESIHATAN DAN KESEJAHTERAAN BADAN SECARA KOMPRESHENSIF

Assalammualaikum dan salam sejahtera korang semua. 

GKB (GK BIO International Sdn. Bhd) telah ditubuhkan pada tahun 2018, adalah sebuah syarikat yang ditubuhkan hasil uashaa sama antara All Cosmos Bio-Tech Holding Corporation dan Grape King Bio Taiwan. Ianya mempunyai objektif untuk mempromosi produk kesihatan yang berkualiti tinggi di Malaysia pada harga yang berpatutan. Semua produk GKB International adalah halal dan mempunyai pelbagai sijil bagi memastikan jaminan keselamatan, kualiti dan standard piawainya pada tahap tertinggi.

Ni pertama kali kolin kenal produk GKB INTERNATIONAL, itu pun pasal viral kat Tiktok tau.

Mula kolin mencari produk kesihatan sebab masalah kesihatan kolin yang sukar menurunkan berat badan dan juga masalah gastrik yang kerap menganggu. Gastrik ni seiring dengan usia. Itu yang kawan kolin cadangkan cuba GKB International. 



Kelebihan utama probiotik GKB adalah dihasilkan dengan teknologi paten lapisan pelindung pelbagai antioksidan dalam bentuk granul. GKB ialah satu-satunya syarikat suplemen kesihatan dengan empat lapisan pelindung untuk probiotiknya, untuk memastikan probiotik berjaya sampai ke usus dengan kadar kelangsungan hidup yang tinggi.

Selain itu, probiotik yang bentuk granul probiotik ini juga dapat membantu mengurangkan risiko tercekik, sesuai untuk dimakan terus atau dicampurkan dengan minuman.

Nak beli pun senang, kolin beli dari platform shopping online iaitu Shopee. Senang dan kalau beli dari situ ada free gift juga.  

 

Kolin telah memilih 5 jenis produk untuk masalah kolin. Ianya sudah tentu berkaitan dengan usus, perut dan semua kecantikkan dan kesihatan dalaman. Makan pelbagai hidangan pula, memang wajib kena jaga badan wei..jaga perut. 


GKB PROBIO+ - MEMPERBAIKI USUS

Yang ini GKB Probio+ untuk memperbaiki usus. Mengandungi 5 jenis bakteria probiotik yang membantu mengatasi masalah pencernaan, mengurangkan sembelit dan cirit birit. Kombinasi sempurna bakteria probiotik dan prebiotik memberikan perlindungan kepada saluran usus bagi meningkatkan imuniti badan kita. Setiap sachet ada 20 billion jumlah bakteria probiotik hidup. Yang ini kolin memang makan selang 2 hari untuk tolong selesaikan masalah sembelit atau senak perut. 

Cara nak amalkan: Boleh makan terus dari sachet tu, masuk dalam mulut. Atau bancuh dalam segelas air atau jus.  


GKB Probizymes - MENGURANGKAN GASTRITIS



Yang ini sesuai kalau korang kejang perut atau cramp. Ianya dapat mengurankan simptom refluks asid gastrik dengan berkesan. Yang ada masalah gastrik macam kolin sesuai sangat. Kolin amalkan kalau rasa gastrik nak datang. Jadi nya bukan la hari-hari kolin amalkan. 

Cara makan: selepas makan, dibancuh dengan secawan air.

GKB LACTOBACILLUS RHAMNOSUS PLUS - MEMPERBAIKI KULIT


Diformulasikan untuk membantu wanita. Memang terbaik untuk cegah jangkitan alat kelamin wanita. Maklumlah bila usia naik ni, takut juga. Tak salah mencegah sebelum terkena kan. Bab kawasan kewanitaan kadang sensitif, kering, dapat mencegah jangkitan alat kelamin, meningkatkan imuniti. So mana yang ada rasa gatal-gatal di V-area tu elok amalkan ini. 
 
Cara makan: satu sachet, selepas makan. Masuk dalam mulut atau dibancuh dengan segelas air.
 
GKB  G-PRO GOLD

Untuk korang yang ada masalah sindrom iritasi usus sesuai amalkan yang ini. Kita ni kan gaya hidup tak teratur dan kadang-kadang stress menyebabkan masalah sembelit. Yang ini dia ada probiotik untuk membantu memetabolismekan dalam usus, meningkatkan pH dan mengurangkan kejadian keradangan usus. 
 
Cara makan: 1 kapsul satu hari, selepas makan.  

GKB LACTOBACILLUS PLANTARUM GKM3

 


Yang ini memang favourite laaa...boleh mengawal minyak dan mengawal kalori. Ni kolin dah mula 2 minggu sebelum puasa tau. Memang membantu sangat-sangat. Terasa baju dah longgar!!!

Ada probiotik yang kuat untuk menyerap lemak dalam badan, asid urik dan lipid darah (kolesterol,trigliserida) membantu serap kalori dan boleh kurangkan berat badan. 

Membantu sistem penghadaman, badan pun lebih langsing tau. Selain itu ianya juga mampu memberikan kelembapan pada kulit kita. Itu yang boleh kekal awet muda. Harga RM138 sebulan gais!!!  berbaloi..ini kolin rekemen korang cuba. 

Pendek cerita GKB International ini memang mampu menaikkan taraf kesihatan kita sebagai penguna. Tengok la banyak dah review dan testimonial penguna. Boleh amalkan tanpa was-was tau. 

SIHAT TU MAHAL HARGANYA

Kesihatan mahal, banyak mana pun harta kita tak terbeli. Itu yang kalau korang ada masalah cepat-cepat cari solusi okay. 

Boleh beli di farmasi seluruh Malaysia termasuk Alpro Pharmacy. 

Kalau nak tengok lebih banyak perkongsian klik sini ya:

www.mygkb.com

www.facebook.com/mygkb

www.instagram.com/mygkb

www.tiktok.com/@gkbmsia

https://www.youtube.com/@mygkb01

 

#gkbinternational#gkbsoftlaunce2023 #gkbprobiotics #gkbspacesuit




GKB Official Selling Platform:

All major pharmacies in Malaysia, including

Central: Alpro Pharmacy, M CARE Pharmacy, Leo Pharmacy         
Melaka: Alpro Pharmacy, Farmasi Big Tree, Farmasi Limbongan, Farmasi Tanjung Minyak        
Penang: Alpro Pharmacy, MEDS & VITS Pharmacy, Pure Pharmacy, NuCare Pharmacy, Bliss Pharmacy, Guan Pharmacy, Island Retail Pharmacy        
Perak: Alpro Pharmacy, HTM Pharmacy        
East Coast: Alpro Pharmacy, Lau & Tan Pharmacy, Farmasi Nazen, Farmasi Ehsan         
Southern: Alpro Pharmacy, The One Pharmacy, You Pharmacy, AcePro Pharmacy        
Sabah: Alpro Pharmacy, LifePlus Pharmacy, Pearl Pharmacy        
Sarawak: Alpro Pharmacy, Trinity Pharmacy, Hometown Pharmacy, Mana Pharmacy
 
For latest list of pharmacies, please see 

https://www.mygkb.com/Article/Detail/1188



 

No comments:

Post a Comment

loving me..loving you