Home Lifestyle Travel Foodies Parenting Review Beauty Sharing

TIPS 8 GELAS AIR UNTUK ORANG BERPUASA - jom ganti puasa!!!

Assalammualaikum korang, dah ganti puasa ker belum? Haa soalan itu patut tuju kat diri sendiri sebenarnya. Kolin ada 4 hari lagi tak berganti wei. Semua jumlah  6 hari, tapi rajin ganti tahun lepas 2 hari. So sebelum Ramadhan tahun 2020 ini kena ganti. Harapan kolin sebelum April kolin dah langsaikan semua hutang puasa. Kalau boleh nak puasa lebih, nak ganti yang lelama dedulu yang kolin ponteng puasa dulu tu. 

Tapi halangan utama kolin, ialah AIR. Selalu rasa dehidrat kalau berpuasa. Kalau gastrik tu kolin boleh atasi dengan bersahur tu minum susu dengan oat. Tapi bab 'haus' ini memang tak boleh bawa bincang langsung. 

TIPS CUKUP 8 GELAS SEHARI UNTUK YANG BERPUASA 



ini kalau bulan puasa lepas terawih tu. Tapi boleh lah ikut waktu yang lebih kurang masa nak ganti puasa yang tertunggak tu kan. Kolin rasa tips cukup 8 gelas air masak dalam gambar tu boleh dicapai. Dan seterusnya nak puasa hari kedua lebih cergas dan bertenaga.
 
Terima kasih lah yang bagi tips ini. Kolin pun dapat dari media sosial aje. Cuma terasa bagus nak dikongsi dengan korang semua. Maklumlah kaum wanita memang sinonim dengan ganti puasa. Untung kaum adam tak perlu ganti dan dapat pahala puasa penuh sepanjang bulan ramadhan kan. 

Doa untuk saya dan korang semua, semoga kita dipertemukan dengan Ramadan kali ini ya. Semoga dapat kita mengutip segala pahala yang dikirimkan sepanjang bulan baik tu.

Jom lah korang, kita ganti puasa!

1 comment:

  1. Sis ada 8 hari utk tahun lepas..pun kena ganti gak utk yg tahun selainnya

    ReplyDelete

loving me..loving you