Home Lifestyle Travel Foodies Parenting Review Beauty Sharing

Shangri-La Rasa Sayang Resort Penang destinasi percutian akhir tahun anda!

assalammualaikum dan salam sejahtera

Ada tak yang masih tercari-cari dan berfikir tentang destinasi percutian untuk cuti sekolah akhir tahun ini. Kalau lah ada kolin nak cadangkan ke Penang dan bercuti di Shangri-La Rasa Sayang Resort yang terletak di Batu Feringgi. Sure anak-anak korang semua akan seronok!

Kenapa kolin cadangkan ke sini? Sebab kalau korang menginap di hotel ini banyak sangat aktiviti yang boleh anak dan keluarga lakukan. Dari berenang, bersukan dan juga beriadah. Memang syok! Sebelum ini kolin dah share pasal spa, Adventure Zone, breakfast dan juga dinner kan. Ini pula sekitar yang ada di resort tau.


Ini pemandangan dari balkoni bilik penginapan kolin. Nampak kan kolam renang tu. Anak-anak kolin memang dah tak sabar nak terjun kolam. Semuanya indah, terasa segar sangat bila bangun tidur nikmati pemandangan seindah ini.



Lihatlah alisa maisara pun suka melepak kat sini.



Nampak kan betapa gembira anak-anak kolin dalam pool. Ni selepas sarapan terus terjun ni. Punyalah tak tahan godaan kolam renang sebelah Spice Market Cafe.


Ada kolam renang dewasa dan juga kanak-kanak. Jangan risau sebab keadaan di Shangri-La's Rasa Sayang Resort & Spa ini memang selalu seronok dan meriah.. Kalau teringin nak urut refleksologi kat tepi pool pun boleh. Memang ada spa dan pakar mengurut di sini.



nak main ping pong tepi pool pun boleh tau. Agak-agak tak mencabar main dengan anak-anak. Staff Rasa Sayang Resort pun boleh teman kita main ping pong kat sini. Sporting sangat beb! Gym dan sauna pun ada kalau nak try out. Pendek kata memang macam one stop centre untuk bercuti. Stay di sini dan guna sahaja facilities mereka. Enjoy sangat!


Buat yang nak melepak, sun bathing, baca buku dan ambil angin pantai. Banyak kerusi malas yang disediakan di sekitar resort. Pilih sahaja lokasi yang disukai dan rehatlah sepuas-puasnya.


Ini pula kerusi malas mengadap pantai, bestkan bercuti di sini. Jangan tak tahu di FB Rasa Sayang Resort sekarang ada promotion untuk menginap di sini. Nanti kolin share ok.


Aktiviti sukan air pun ada disediakan di sini. Kalau korang rasa nak menginap di sini tak mahu sesak-sesak di tengah pekan. Boleh sangat!


Kut kalau teringin nak main giant dam pun ada!


Nak berehat di Hammock pun boleh. Macam kolin dah lama tak naik buaian. Memang lepas gian lah semasa holiday kat sini bulan Oktober yang lalu.



Haa..sesekali kolin gedik bergambar korang janganlah menyampah ok. Dah lama tak naik buaian tau duk tepi pantai, dengar angin dan deruan ombak. Sejuk, nyaman rasa macam tak nak balik. Macam nak terus holiday sahaja di Shangri-La's Penang ini.


Buat semua yang masih belum decide nak bercuti kat mana akhir tahun ini, bulan Disember bakal bermula dalam beberapa hari lagi sahaja kan. Sila lah buat penempahan anda dan dapatkan promosi istimewa mereka cepat-cepat di http://www.shangri-la.com/penang/rasasayangresort/offers/section/rooms-suites/
sebab ada promo 2 night stay dan dapat one night FREE!

Maklumat lanjut sila hubungi nombor dan alamat yang tertera di bawah!

Address Batu Feringgi Beach, Penang, 11100, Malaysia
Tel (60 4) 888 8888
Fax (60 4) 881 1800



Jangan lupa juga follow mereka di FB www.facebook.com/rasasayangresort ok.

Terima kasih Shangri-La's Rasa Sayang Resort & Spa untuk percutian keluarga yang menarik buat kolin sekeluarga. Memang sampai sekarang masih teringat-ingat keindahan resort ini ketika bercuti. Harap dapat kembali semula ke resort ini dan menikmati semua keindahan semasa berada di sini.

Buat anda yang masih tercari-cari, ini lah tempatnya. Pergilah melancong dan rasaikan keindahan dan kemewahan di negara sendiri.


Till we meet again Shangri-La's Penang!!!!

Love,

Kolin Zainal









No comments:

Post a Comment

loving me..loving you