Home Lifestyle Travel Foodies Parenting Review Beauty Sharing

JOM MAKAN DALAM TALAM, WESTERN STYLE

Bila datang selera nak ala barat atau Western inilah salah satu idea kolin kat rumah. Pakai aje tray yang ada dan mula cantum makanan yang ada. Actually kenapa ada salad tu, kami akan letak filamen ketam, cendawan atau kambing grill tu, cicah sos yang istimewa dan makan. So setiap kali suapan pasti ada sayur!

CARA PENYEDIAAN WESTERN TRAY 

nak sediakan mudah sahaja sis. Kalau korang ada tray yang buat biskut raya tu cukup dah untuk 4 orang. Rebus filamen ketam, grill kambing, basuh salad dan jangan lupa goreng garing-garing cendawan kelabu pakai tepung goreng bestari. Itu aje rahsianya. 


Ada orang suka tabur siap cheese dan sos atas hidangan. Tapi kolin tak berapa suka takut tak abis nanti semua jadi lembik. So buat sos itu letak tepi untuk kita cicah bersama keluarga. Nampak macam sikit kan, tapi kolin berempat dewasa abis dan kenyang. So tak bazir dan tak de lah kata tak cukup. 

Idea ni untuk korang yang teringin nak makan western tapi malas nak keluar. Maklumlah musim PKPP banyak sangat SOP nak follow kan. So baik buat sendiri di rumah dan ianya dijamin bersih untuk seisi keluarga. 

Korang boleh la buat hidangan macam ni hujung minggu nanti. Kalau nak tukar ke seafood portion pun best juga kan! Kita tak makan nasi sesekali syok juga. Selamat mencuba ya sistur

 

Jangan lupa klik iklan hahahha :)


No comments:

Post a Comment

loving me..loving you