Home Lifestyle Travel Foodies Parenting Review Beauty Sharing

ATOK 'Asam Pedas' di Selangor

Assalammualaikum semua, semoga hari-hari korang lebih bersinar dan sihat selalu. Kali ini kolin nak berkongsi tempat makan yang memang fokus kepada asam pedas. Dan rezeki kolin lah pergi sebelah petang yang tinggal ASAM PEDAS IKAN SEMBILANG aje yang tinggal. Ingat nak merasa asam pedas daging tetel tapi dah habis. Korang kalau nak pergi, pergi dari lunch dan sebelum jam 6 petang ye. Kalau tak memang abissssss...kalau nak mudah macam kolin dari KL gunakan waze sahaja. Memang terus sampai, gerai atau kedai ini simple sahaja berdekatan dengan kunci air dan ada kolam memancing di seberang jalan.

 tengok rupa pun dah tau rasa tu camner kan. Masa menaip ni pun teringat-ingat laa asam pedas ini. Kolin bukan lah peminat tapi sesekali melayan lah jugak.

Korang waze aje 'atok asam pedas' memang terus ke sini.


 kedai orang kampung yang simple. Tapi layanan mesra !



Makan pula bersama yang keluarga kan. Memang sedap aje makanan semua pun. Ini adik ipar kolin lah nak sangat makan asam pedas. Itu yang terus sampai ke Pantai Remis tu.



Order aje asam pedas apa yang korang nak dan sampai la nasi putih siap telur masin, nak ulam ada timun. Air nak mudah semua order air sirap aje hahaha. Memang berselera weiii..tak tipu.



itu dia....dalam asam pedas ada bendi, terung dan jua tomato. Memang sedap lah kalau korang tanya kolin. Yang pasti kolin tak sabar nak repeat sebab nak try asam pedas daging tetel tu. Dengar cerita memang sedap. Satu mangkuk ikan tu dalam RM12 tak silap kolin. Sebab hari tu semua dibayar oleh adik ipar. Semoga murah rezeki ye Adha. 

So nak makan asam pedas ikan sembilang tak payah jejauh sis. Datang aje kat pantai remis daerah selangor ini dan order lah bermangkuk-mangkuk. Lepas makan boleh lepak tepi pantai remis tu makan kerang bakar pulak. Jangan tak cuba ye!!







Kaki makan lepas tu komplen gemuk!

Kolin Zainal 

2 comments:

  1. Nampak sedap...hehehe..dah pernah buat sendiri dah...best betul kan..letak bendi banyak- banyak sure best...

    ReplyDelete

loving me..loving you