Home Lifestyle Travel Foodies Parenting Review Beauty Sharing

DUDUK DI RUMAH DENGAN #ANTABAX



#StayAtHome with Antabax 

Hai korang semua, Assalammualaikum semua.

Perdana Menteri kesayangan kita semua telah mengumumkan bermula dari 18 Mac sehingga 20 April 2020 satu negara semua akan di bawah Pengawalan Kawalan Pergerakan untuk kita semua mengelak dari terkena virus Covid19. Untuk kebaikan kita bersama tau. 


Satu dunia sekarang sedang mengalami kesukaran, dan sudah sedia maklum kita perlu basuh tangan selalu, gunakan asas alkohol ;hand sanitiser' untuk membunuh kuman yang ada di tangan kita supaya kuman tidak berpindah ke muka, mulut dan hidung di mana kuman lebih mudah memasuki badan kita semua. Membasuh tangan adalah sangat penting untuk semua orang tahu. Kita maklum korang semua termasuk kolin mengalami kesukaran nak dapatkan produk ini. Pihak mereka sedang bertungkus lumus untuk memastikan stok sentiasa ada untuk semua orang. Tapi Antabax mencadangkan kita semua guna sabun buku, di mana sabun cecair dah kurang di pasaran. Ianya sama sahaja tau kesannya tau, membunuh kuman 99.9%, menurut Francis Ng, Senior General Manager, Lam Soon Edible Oils Sdn. Bhd. 

ELAKKAN PENGUNAKAN PRODUK YANG BOLEH MEMBUATKAN KESAN YANG TERUK, UMPAMA MUDAH TERBAKAR

Basuh tangan ye korang, ini sahaja yang perlu. Ketahui brand yang korang patut beli, pergi ke kedai yang betul umpama Caring, Guardian, Watsons atau farmasi yang ada. Dan ada juga yang buat produk sebiji macam Antabax tau. Tapi jangan tertipu ya korang. Ada juga yang viral di socmed tu bahaya guna alkohol based sanitizer. Tapi Antabax hand sanitizer spray ada 67% alkohol, di mana hand sanitizer gel pula ada 65% alkohol. Centers for Disease Control and Prevention (CDC) telah membuat pelbagai kajian bahawa hand sanitizer yang ada alkohol dari peratusan 60% sehingga 95% adalah yang terbaik untuk membunuh kuman. 

Mengikut World Health Organizations, semua alcohol based product adalah satu sumber yang boleh terbakar. Dan baiknya korang elakkan suhu tinggi dan juga api. Jadinya apa pun produk ada alkohol korang kena hati-hati. 

PAKAI LAH SABUN BUKU ANTABAX
Antabas menyeru semua mengikut arahan dari Kementerian Kesihatan Malaysia, gunakan sabun dan mandi setelah balik dari membeli barangan keperluan untuk mengelak jangkitan apa juga penyakit kepada ahli keluarga. Dan kalau korang nak tahu, Antabax adalah pelbagai variasi shower cream untuk membunuh 99.9% kuman jahat. 

Jadilah sebahagian dari komuniti dan ambil tahu mengenai Antabax kempen terbaru mereka dengan melawat Antabax Official Facebook page www.facebook.com/NewAntabax atau @antabax di Instagram. 





 

No comments:

Post a Comment

loving me..loving you