Home Lifestyle Travel Foodies Parenting Review Beauty Sharing

Kucing

yup...suka kucing! Tapi aku tak bela kucing sebab kekangan masa dan ruang rumah yang tidak mengizinkan. Tapi itu tak membataskan ye, ada juga kucing datang rumah minta makan. Kadang tu sian, tapi hormati jiran juga. Ada juga jiran bising kata sebab kita bagi makan dan berak merata. Masalah juga kalau ko tinggal flat ni kan. Kalau rumah kampung bela rimau pun boleh kut hhihi. Tapi ada juga sekor kucing yang bukan aku bela tapi suka sangat datang rumah. Dan dia buat macam rumah dia sendiri ya. Cuma bagus dia ni, tak pernah berak dalam rumah aku. Dah makan dia akan bunyi depan pintu minta keluar rumah. Masalah aku tak tahu dia berak kat rumah jiran atau dia ke bawah. Sebab rumah aku kan tingkat 2..so aku assume dia ke taman bawah laa buat 'bisnes' dia. Nama dia GEDIK, betina dan dah 3 kali beranak. Tapi semua tak kat rumah aku. Sebab awal-awal aku dah pesan kat Gedik, yang aku tak boleh jaga dia dan anak-anak. So memang tak pernah laaa dia beranak kat rumah aku tuuu. Eh dia fahammm ye aku cakap!!





Inilah dia gedik!!! Memang tidur dah macam manusia hahahahha

Dan kalau korang nak tahu, anak bujang aku si Ali Imran memang magnet kucing. Mana pergi mesti ada kucing ikut. 

 ni masa makan char kuew teow...dia selit sama.. bukan leh makan pun..saja ngade. Ali memang suka binatang..suka ah dia...kucing kat ketiak tuuu

yang ini..imran tidoooo, si gedik join sama afternoon nap...adoiiiyaiii perangai kannn

yang ini...memang perangai dia. Ada aje lak tu yang si bulus ni lalu situ minta dibelai hahaha. Itu laaahh perangai anak dengan makhluk ciptaan Allah si Kucing.


 yang ini tak tau kucing sapa!! Aku bentang toto nak tidur kat kampung selamba masuk rumah dan tidur. Ko bayangkan rumah pusaka kampung suami aku tu dah tiga tahun orang tak tidur. Tapi raya kali ini kami tidur..sebab nak bagi seronok beraya kan. Dia ni selamba 4 malam aku kat kampung, 4 malam laaa mai tidur dengan kami satu toto.

yang ini comel gila..jumpa kat kedai makan....


yang muka seiras ibu dan anak ni muka minta makan huhu. Sian kan..so nanti nak beli makanan kucing standby aje dalam kereta dan paket kecil dalam beg. Banyak kucing jalanan, nak bela tak mampu. Kadang tu tumpang kasih aje kat mereka. Yang bela kucing tu, kolin tabik!!! Semoga korang murah rezeki ye..




Assalammualaikum, kolin zainal :)








2 comments:

  1. Kak Sue tak minat kucing.. tapi kalau datang macam lapar tu memang akan bagi makan. Kesian kan.. lagipun kucing nie binatang kesayangan nabi..

    ReplyDelete

loving me..loving you