Home Lifestyle Travel Foodies Parenting Review Beauty Sharing

SALAM JUMAAT

Bila ada orang tak suka, ada aje yang mereka-reka cerita. Dah bercerita, di sampaikan pula oleh orang tak takut dosa. Bila tak takut dosa (dhaif) dan  orang-orang yang tak berilmu (bodoh) pun percaya. Hebat kannnnn...itu kenyataan...pernah ke kita semuka orang yang dituduh atau difitnah tu... tak pernah....realiti itu lah dia...TAK AKAN PERNAH!






Angkara fitnah, awak menyusahkan orang itu, angkara ketidakpuasan hati awak, orang itu merana, susah hati memikirkan masalah penyakit hati yang awak buat tu. Kerana fitnah pelbagai dugaan dan ujian orang tu terima, malahan kolin percaya orang tu akan dapat ganjaran dari Tuhan yang selayaknya. Yang 'awak' suka merekacipta cerita dan fitnah tu kenapa ya? Hobi awak hebat!

Kenapa suka mengada-ngadakan isu yang membuatkan orang lain susah? Kenapa suka bercakap/cerita di kala orang itu tiada di tempat yang sama awak berada? tau tak itu adalah fitnah... Kenapa suka menimbulkan isu dalam perbincangan sedangkan perkara itu boleh di bincang secara bersemuka. Apa niat awak? Bab ini hanyalah tuhan tahu, itu sudah pasti!

Dan kalau awak nak tahu, awak buat orang, bayaran 'cash' dunia akhir zaman. Di saat awak asyik melihat kesalahan dan kekurangan orang lain tak mustahil ada orang lain pula berlaku begitu terhadap awak.  Saya tak kata sembrono, itu nampak Sinar My kata yang sama kan...tak mustahil ye..




Sayang...rupa sudah dekat dengan Tuhan, tapi perangai masih ada ciri-ciri S*tan. Bahasa kasar, tapi itu hakikat. Bercakap di depan, selesaikan isu secara berdepan, bukan di belakang dan menyusahkan orang. Orang pun cari gaji yang halal dan niat bela ibu bapa juga anak-anak. Nasihat kolin sedekah al-fatihah kerap-kerap kepada orang ada 'penyakit' ni. Dema kurang kasih sayang.

Maaf terasa, maaf lah kalau terkena batang hidung sendiri. Kolin cuma kasihan...kasihan kan orang begini. Tak habis-habisssss perangai...boleh tidur malam ye awak....Semoga Tuhan berikan kemewahan, kekayaan dan semua segalanya jadi milik awak. Mungkin itu dugaan terbaik buat awak...



Assalammualaikum

Kolin Zainal 

No comments:

Post a Comment

loving me..loving you