Home Lifestyle Travel Foodies Parenting Review Beauty Sharing

Berbuka puasa di Tropicana Golf Resort

assalammualaikum

Kali ni kolin bersiaran dari Tropicana Golf Resort yang terletak di Petaling Jaya. Jika hendak ke sana mudah sahaja kalau ikut dari Kota Damansara. Tempat ini sangat cantik sebab landskap golf rasa kolin. Memang bertuah dapat berbuka di sini. Kami sampai agak lambat dan parking jauh, tapi best sebab dapat naik buggy.


Di sini siap ada life band yang mendendangkan lagu-lagu rakyat sambil kita bersantap tau. Memang ramai sangat pada hari kolin pergi tu. Meja sampai ke belakang sana sampai boleh tengok orang main golf



ini suasana di dalam restoran di hadapan ada aircond, lawa sangat dekorasi di dalam ini


Akibat ketamakkan yang super, kami yang berbuka seramai 10 orang ini sebat segala yang ada hahaha
Ada sate, ada kambing golek, nasi arab, rendang daging dan ayam, ABC, nasi briyani, bubur, goreng-goreng, ayam, ikan dan udang BBQ pun ada. Memang banyak sangat seleksi makanan di sini. Padan dengan harga yang ditawarkan RM82 nett untuk dewasa dan RM45 nett untuk kanak-kanak.


siap masak apam balik panas-panas tu. Paling best kami makan ala-ala steambot kat sini. Banyak makanan laut yang fresh disediakan. Memang kami bergembira sambil berbuka di sini. Surau juga ada disediakan, lepas berbuka dan bersolat boleh lah sambung makan sampai 9.30 malam 


nampak tak muka gembira kami berbuka di sini. Sedap dan banyak pilihan di sini. Yang penting kami dapat pusing-pusing macam ronda pasar malam memilih juadah yang hendak kami cuba. Tapi kolin suka sangat rendang yang disediakan. Sedap betul!


haa ini lah bahan-bahan nak sediakan sup gearbox, tapi punyalah ramai kolin tak sempat nak tangkap gambar makanan sebelum hahahha. Yang sesudah memang banyak! Tapi korang perlu pergi cuba berbuka di Tropicana Golf Club ok.






Dah siap makan kambing pun dah tinggal tulang aje tu, kami pun beransur pulang. Sebelum balik kami semua jatuh cinta dengan lampu-lampu dan dekorasi yang ada di hadapan club house ini. Adoi lawanya...tak posing memang rugilah kan.



Dah kenyang kami pun naik lah sekali lagi buggy sebab dah tak larat jalan wei
jauh jugak kalau nak berjalan tu.


Sesiapa yang hendak berbuka di sini boleh lah ke http://www.tropicanagolf.com/ atau call 03-78048888 untuk membuat tempahan 29 malam santapan di Tropicana. Kenangan manis buat kami sekeluarga yang berpeluang berbuka di sini. Lain kali jumpa lagi ok!!!

Love,

Kolin Zainal

No comments:

Post a Comment

loving me..loving you