Home Lifestyle Travel Foodies Parenting Review Beauty Sharing

Kempen Sarapan Pagi dari Dutch Lady Malaysia

 Assalammualaikum dan salam sejahtera

Kajian telah menunjukkan segelas susu Dutch Lady Purefarm untuk tambahan sarapan pagi rakyat Malaysia dapat membantu mengekalkan nutrisi dan tenaga buat orang dewasa dan juga kanak-kanak dalam aktiviti harian mereka. 



 sari...kim salam jep ye
 
Jika kita perasan setiap pagi, kita suka makan nasi lemak, mee goreng, roti canai, lempeng dan pelbagai lagi sarapan yang menjadi kegemaran kita, betul tak? Diatas keprihatinan Dutch Lady Malaysia, mereka telah melancarkan kempen sarapan pagi bagi semua keluarga di Malaysia. Menurut Ashlee Ng, Marketing Director of Dutch Lady Malaysia, beliau menekankan semua keluarga di Malaysia patut mendapat nutrisi yang selengkapnya dari sarapan pagi. Inilah yang membuat permulaan hari yang kuat bagi mereka.

Sarapan kan amat penting, kerana selepas 8-12 jam ianya adalah hidangan pertama kita tau. Maknanya kita memerlukan untuk otak dan tubuh kita. Jadi pengambilan nutrisi yang lengkap dan cukup untuk bekalan seharian. Kalau cakap pasal nutrisi termasuklah cukup karbohidrat, protein, vitamin dan juga mineral. 

Menurut kata Dr. Poh 
Bee Koon, dari Faculty of Health Sciences, UKM turut menyatakan kajian yang dilaksanakan memang ada kanak-kanak di Malaysia tidak bersarapan pagi. Jadi ini menampakkan sarapan pagi tidak penting buat rakyat Malaysia. Dengan kempen ini, ianya pasti memberi kesedaran kepada semua keluarga di luar sana bagi menyediakan sarapan yang secukupnya untuk yang tersayang. Menurut beliau lagi, kalau di lihat kepada kegemaran rakyat Malaysia iaitu nasi lemak, mee goreng, nasi goreng, roti canai, roti telur, sandwich dan apa jua kuih ianya tidak memadai untuk nutrisi lengkap setiap hari. Akan tetapi kalau korang tambah segelas susu iaitu 250 ml setiap pagi, ianya mampu yang terbaik untuk keluarga korang tau. Best kan !! Dengan segelas susu korang dapat membekalkan tenaga buat anak-anak di sekolah, perkembangan mereka juga akan lebih baik. 

Jadi jangan lupa tambahkan segelas susu Dutch Lady Purefarm untuk sarapan pagi keluarga korang. Ambil segelas di waktu pagi untuk permulaan yang sihat. Untuk pertanyaan lanjut mengenai kempen ini korang boleh ke Dutch Lady Malaysia Facebook di www.facebook.com/spread.the.goodness.of.milk atau di laman web www.dutchlady.com.my

Dan disebabkan kempen ini jugalah kami nak berterima kasih sebab menampilkan kami sekeluarga untuk video event ini tempoh hari. Blogger Diya dan Blogger Rane bekerjasama dengan kolin sekali dalam video ni. Hebat dema berdua ni. Kolin yang rasa bertuah dapat bersama mereka dalam satu video tau. Sebab mereka dah femes amos, kolin blogger sendu jer.







Kenangan manis sangat, sorry lah korang tak dapat nak share video tu sebab digunakan untuk event sahaja. Bukan untuk media cetak dan digital. Tapi merasalah kami shooting depan kamera, lampu semua tu. Anak-anak memang teruja. Terima kasih atas kesempatan ini ya.


Yang nak tengok, nanti jumpa kolin tunjuk ya. Terima kasih Dutch Lady Malaysia, korang jangan lupa tambah susu tau untuk sarapan pagi nanti. 

Love, 

Kolin Zainal

2 comments:

loving me..loving you