Home Lifestyle Travel Foodies Parenting Review Beauty Sharing

Bali 2013 - Part 1

Assalammualaikum

"Perjalanan beribu batu dimulakan dengan niat dan kini 
direalisasikan..."

tu lah pepatah yang macam kena ngan kolin. dan tentunya aku sesuka hati reka sendiri tolong jangan gatai pergi cek pulak yer. anyway, pagi 28 januari 2013 kami berempat berkumpul di LCCT jam 8.30 pagi kerana flight kami ke denpasar, bali dijadualkan jam 10.30 pagi. Bersiap sarapan, borak -borak, semak apa yang tertinggal dan kali ini last draw duit dari ATM machine di LCCT Sepang tu.

Flight AirAsia menjadi pilihan kami sejak dulu sebab murah dan kadang kadang dengan jugak MAS bagi tambang lebih kurang airasia. Namun tambang kami kali ini pergi dan balik termasuk bag semua semua dalam RM350 sahaja..murah kan... dan siap penginapan, tour guide, 2 kali sarapan dan 1 makan tengahari RM378 seorang. Jadi total kami ke bali sekitar RM800 sahaja.


kolin dapat tau perjalanan dari kuala lumpur ke bali mengambil masa 2 jam 50 minit..mak aii kata aku lama nyer..so masa naik flight jam 10.30 pagi dan sampai sekitar tengahari lah kul 1 lebih gitu. Of course terus pergi tour ni aku rasa, so aku pun beli lah nasi lemak uncle chin plus mineral water dalam flight makan siap-siap. Semua itu berharga RM16 sahaja, kami ke bali dapat flight Malaysia so masih RM yee...

Touch down aje kat bali tu, kapal terbang yang sederhana, yang syok kami tak perlu berjalan kaki jauh sebab flight ke terminal ada bridge, super senang. Sesampai aje, kami yang memang dah ada visa iaitu kad kecil yang telah siap diisi tu. terus pergi cop pasport dulu. kalu di sini memang ada kaunter untuk warga malaysia sahaja. selesai di situ ambil beg-beg kami dan discan sekali lagi semasa hendak keluar dari airport tu. mcm biasa kamera tidak dibenarkan.

selesai urusan tu semua, kami pun terus ke hadapan terminal dan nyata pemandu pelancong kami telah pun menunggu namanyer Pak Surya. Orang ini lah akan bertanggungjawab menjadikan percutian kami ini super best.

Selesai perbincangan, kami yang telah siap makan lunch terus di bawa ke Garuda Wisnu Kencana Temple dahulu dan kemudian ke Uluwatu Temple. Tunggu Bali 2013 - Part 2 yaa..





                                                                                        

3 comments:

  1. rajinnyer ko dah update...ku masih malashhh..huhu

    ReplyDelete
  2. bagus la klu ada kaunter utk warga msia saje..nmpk sgt le org msia ni penyumbang utama kpd ekonomi perlancongan dorg...

    ReplyDelete
  3. mimie..suka share :P
    zura...yup..memang org kita byk pergi..

    ReplyDelete

loving me..loving you