Home Lifestyle Travel Foodies Parenting Review Beauty Sharing

PERCUTIAN CUTI SEKOLAH BULAN OGOS 2019

CREATING MEMORIES WHILE WE COULD!
haaa macam tu lah kiranya, kalau ikut yang kolin baca kan. Bercuti adalah salah satu 'bonding' terbaik bersama keluarga. Teringat juga dulu arwah abah selalu bawa kami 7 beradik berjalan merata-rata. Tak tinggal pun hotel mewah, kadang-kadang tu tidur dalam kereta atau tidur rumah sedara mara. Rumah kawan arwah abah pun pernah tau...Tapi masa tu mana ada media sosial nak tayang hotel mewah yang korang nginap tu (sekali ngata diri hahaha). So untuk bulan Ogos sempena meraikan ulangtahun kelahiran kolin ke 25 tahun dan ulangtahun perkahwinan kami ke 15 tahun (2004 till 2019- Insha Allah, to more year to come) kami ke Cyberjaya aje.  


muka happy ni laaa jadi kepuasan mami tau!


Sebab kolin kerja, suami kerja, nak travel jauh-jauh semua sendat kan berikutan cuti raya haji sekaligus cuti sekolah. Sabtu tu kolin masak siap-siap dan jam 1.00 tengahari kami naik grab ke KL Sentral. Maklumlah suami kan kerja half day sabtu tu, jadi malas nak drive 2 kereta. Rancangannya kolin dan anak-anak ala-ala "backpackers" aje ke Cyberjaya, seronok weiii. Hotel yang menjadi pilihan kami kali ini ialah Dash Box Hotel, Cyberjaya. Selalu tengok gambar dan dengan cerita aje kan. Kali ini realisasikan terus pergi. 

Dari KL Sentral kami naik KLIA Transit terus ke station cyberjaya dan dari situ kami naik grab ke hotel RM9 sahaja. Dekat aje sebenarnya...sampai jam 3.30 petang. Terus boleh check in, yeayyyy, kolin suka sampai waktu macam tu. Tak payah tunggu lama. Masuk bilik kami makan bekal yang kolin sediakan sikit dan anak-anak tukar baju siap ke kolam renang. Cuaca pula tak panas sangat kan, memang seronok laa mereka mandi kolam. Dan kolin bersyukur dapat bilik garden view lah, ala-ala lombok dan bali gitewwww..so privacy!



yang sliding terbuka tu bilik kolin...nampak tak dua stool putih tu, itu boleh duduk wei. Seronok banyak burung, taman cantik dan privacy. Serius kolin teringat resort di bali dan lombok masa duduk kat situ. Kolin tarik langsir aje..anak-anak boleh keluar masuk sesuka hati. Lepas tu kolin letak aje lauk dan nasi kat luar..haa makan terus situ. Senang dan best weii.


ni ruang depan pula. Punyalah mudah untuk mak ayah yang ada anak-anak kecil. Park aje kereta korang depan bilik wei. Siap nak check out pun mudah, angkat barang terus masuk kereta. Itu memang satu markah tambahan untuk resort yang kecil ini. Korang ke sini jangan lah harap resort ni besar ke apa, simple resort tapi best! Kolin tak buat lah full review bilik bagai, tapi ok lah selesa buat kami sekeluarga untuk satu malam.

unit atas tu pun best juga, ada balkoni boleh melepak bercerita malam-malam. Tapi kolin suka bawah la hahahhaha. Pagi-pagi minum kopi banyak burung mai melepak. Tenteram aje rasa hati dengan manusia 'busuk' yang kita terpaksa hadap hari-hari kan.


Duk dalam bilik layan tv atau internet pun boleh, sebab wifi free aje. Buka aje sliding door tu anak keluar masuk, tak ada orang lalu sangat. Kami habiskan masa aje sabtu dan ahad terakhir cuti sekolah di sini.  Malam sabtu sempat lah ronda Putrajaya, tengok apa yang happening kan.


kolam ni tak dalam pun. Kolam boleh  mandi sampai malam weiii
ni pula maskot hijau diaa

slide ada dua...kuning tu kolin naik dah hahahahah. Silap ali imran tak tekan rekod. Tu lah tak leh belanja video aku menjerit satu hotel hahaha

anak-anak ni ada banyak pilihan tau...sebelah bilik kolin pun cetek, anak-anak boleh main situ, kiranya banyak pilihan laa kalu anak kecil

tuu depan kolam ni cetek aje, so budak-budak boleh mandi manda sini juga. Resort ini simple dan kolin percaya buat mana-mana orang bandar nak bercuti tak mahu stress boleh ke sini. Check out jam 12.00 tengahari, terus ke Putrajaya tu makan nasi royale. Haaa...mudah kan. Dalam masa 40 minit dah sampai rumah dan boleh rehat untuk permulaan sekolah esok hari. Biar lah dekat, biarlah murah, janji kita sekeluarga dapat bersama kan. Tak ada traffic jammed dan tidak penat.


Ini lah keluarga kecil saya. Terima kasih sebab sudi baca entri ini. Kalau ada rezeki kami sure datang lagi!! Thank you semua.



Love, 

Kolin Zainal

6 comments:

  1. Bestnya cuti- cuti..i nak bercuti berdua ngan anak dara nanti lepas dia abih PT3....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ah..naik aje klia transit dan grab. senang public transport...

      Delete
  2. Resort ni memang sangat cantik. LeYa selalu nampak masa kerja Cyberjaya..

    ReplyDelete
  3. mmg best dash box cyberjaya..aku pi dlu ms awal2 br grand opening..ms tu tk rmi lg tau..ada yg ingt tmptnya kt overseas sbb view cantik...btul tu..dkt2 pn dh ok nk holiday ngan ank2..tkyh jammed2 penat..ni tgu ank aku abis upsr nk bw die cuti2..

    ReplyDelete
  4. waa..menarik lokasi ni. kena masuk bakul wishlist untuk cuti2 nanti..

    ReplyDelete

loving me..loving you