Wednesday, February 13, 2013

Bali 2013 - Part 3

Assalammualaikum

sambungan bali-2013-part-2.

selesai di Garuda, kami dibawa oleh Pak Surya dan Connor ke Uluwatu Temple. Sesampai di sana kami memang tak nampak apa uniknya temple ini. cuma ketika ingin memasuki temple ini kami dikehendaki memakai satu kain lilit di pinggang, dan sekiranya sesiapa berseluar pendek diwajibkan memakai kain sarung dan digunakan tali yang sama untuk di lilit di pinggang. Semasa masuk di kawasan ini memang banyak sangat monyet. monyet-monyet di sini dipelihara dan tidak boleh dibunuh, menurut kata pak surya, monyet suka kaca mata, kamera dan barang-barang pelancong. So dia pun pegang lah sebatang ranting kayu jadi "pak guard" kami hihi

 entrance uluwatu temple

kawasan dalam temple, cuaca memang panas

Pak surya bawa kami menaiki tangga yang agak tinggi pada mulanya kami dah menyumpah yumpah la jugak sebab tinggi dan penat..tambahan pulak panas. tapi bila dah sampai kat puncak tu. Ya Allah..cantiknya pemandangan di sini..terus nak nyanyi lagu hindustan aku ko....where is my shahrukhkhan..?? the only hero hehehe..remy ishak pun bole jugak ler..hahahhaha

this is from my camera ok...cantik tak..

tak terkata melihat pemandangan ini

tak melepaskan peluang ...




selesai upacara bergambar di atas bukit kami mulai turun ke bawah dan tengok kawasan kuil. kuil yang dikatakan suci ini tidak membenarkan kami masuk dan boleh melihat kawasan sekitar sahaja. memang cantik dan bersih kawasan sini. dan patutlah semua duk gilakan balinese garden. sebab garden mereka memang sangat cantik ok. Bunga kemboja atau fraginapani ini di angkat sebagai tanaman taman mereka yang sangat wangi dan indah. so kalu melihat ada pria atau wanita memakai bunga kemboja tu adalah perkara biasa. Tapi kalu kat Malaysia..kat kubur aje melambak bunga ini.

Selesai mengunjungi semua kami dihantar pulang ke Matahari Bungalow di Jalan Legian. Hotel yang bakal kami tinggal untuk 2 malam..off we go!

yang sempat disnap dari dalam van hihihi



bersambung.....


2 comments:

  1. lawa betol pemandangan pantai dari puncak bukit tuh... amat berbaloi ketaq lutut panjat tangga sambil menyumpah berbakul-bakul...

    ReplyDelete
  2. memang betul...lawa sangat. masa duduk kat situ rasa macam di switzerland. tapi sedar diri cuma di bali hahaha

    ReplyDelete

loving me..loving you