Home Lifestyle Travel Foodies Parenting Review Beauty Sharing

Pantai Indah Seaview Apartment - Part 3

Assalamualaikum

Pagi esok pada 4 November 2012, Ahad..memang hujan dah gerimis. Abang kolin decided nak balik awal sebab alwi macam kurang sihat dan perlu ke klinik. So dia pun balik lah jam 10 pagi macam tu. Tapi masa untuk check out adalah pukul 12 tengahari.

 morning glory in jeram..dari balkoni apartment bole tengok laut

hujan..

abg kolin..syed azhar shah dan anak nya sharifah allawiyah

sharifah aqilah dan syed alwi

so yang tinggal kolin sekeluarga dan mama kolin. Perut memang dah keroncong, tanpa lengah-lengah kami pun mula bekemas dan bersiap untuk check out. Target nak brunch aje senang..sebab jam 3 petang nanti ada majlis hari jadi quads di bangsar.

Bersiap semua dan kami pun check out, alhamdulilah deposit RM50 pun dipulangkan semula. Yeay, bole buat shopping beli kerang dan mentarang nanti jeng jeng jeng. Sebelum balik hubby dan anak-anak sempat bermesra dengan dua ekor monyet yang dikurung di belakang pos guard ini. Kolin nampak mereka sihat dan mereka di beri makan nasi dah buah buahan. Yang paling bagus monyet-monyet ini sangat jinak...imran siap pegang tangan dia lagi..

amik pucuk pokok

bagi monyet yeay

lisa teruja tengok monyet

the monkey!!

Ok dah siap bermesra ngan si monyet kami pun terus keluar dan menuju ke pantai remis. Ye hari ahad ramai yang berjualan dan ramai juga yang datang ke sini untuk membeli belah. Pada waktu itu air laut hampir surut dan tujuan kami ialah mencari tempat untuk makan.

Akhirnya ada restoran lah weh..best nyer. Makanan semua ada so kami pun order nasi goreng kampung, lokan goreng cili, lala goreng cili dan mentarang masak kunyit dan air nescafe, air teh suam dan air suam dua sahaja. Makan lah sedap lah nasi goreng kampung dia dan lauk pauk yang digoreng pun sedap sangat. Harga sangat murah RM40.60 sahaja untuk lunch kami hari tu. Bestnyer datang ke jeram atau pantai remis selangor ini. Selalu kolin ke luar untuk mencari tempat menarik tapi tak sangka dari rumah cuma 30 minit dah ada tempat menarik untuk dilawati. Lagi satu murah aje. Penginapan RM100 dan makan yang sangat sedap. Tapi ingat seafood sesekali ok, kalu selalu kang jadi lain penyakit pulak. So jum enjoy the pictures...adios yaa

restoran di tepi laut..syok..angin - the model is my mama

enjoying the view

nama tajuk restoran

lauk pauk

lokan

lala

mentarang

nasi goreng kampung yang sedap!

aren't they sweet?


so sekian sahaja percutian ringkas pada bulan november 2012...
nantikan yang lain ye...

chow!!




p/s: Saya sangat menyampah tengok orang mengampu tahap babun...nampak sangat ok!!!

1 comment:

  1. wahhh...along ai dah 3 orang anak....bestnyer tengok seafood2 nih...teringin plak

    ReplyDelete

loving me..loving you