Home Lifestyle Travel Foodies Parenting Review Beauty Sharing

SEKAT ORANG DARI LAMAN MEDIA SOSIAL UNTUK KEBAHAGIAAN SENDIRI

Heyyy korang semua. Assalammualaikum, semoga semua sihat selalu dan jaga diri sepanjang cabaran pandemik ini. Korang ada tak sekat orang dari laman media sosial untuk kebahagiaan sendiri. Ini kolin sendiri buat. Hurmm bukan nak sombong tapi rasanya lagi selamat untuk diri sendiri. Blok wasap, blok dari ig, blok dari fb dan kalau lah boleh nak blok mereka ni dari baca blog kolin. Malangnya susah nak blok haha. Bukan sombong, tapi banyak kesan negatif dari positif. Banyak menda yang tak patut mereka tahu, sebab itu semua akan jadi bahan umpatan. 


Itu yang kolin cakap selalu, kenapa blok! Sebab saya tak mahu tau apa orang tu buat dan dia pun tak perlu tahu apa saya buat. So kita blok orang dari media sosial untuk kebahagiaan sendiri.

Simple aje kan, pastinya bila orang tu kau blok dia akan usaha nak tengok juga. Kelakar bila dapat tahu, tapi nak cakap GET YOUR OWN LIFE. itu sahaja, tak perlu sibuk. Awak jaga urusan awak, saya jaga urusan saya.

Pelik kan, tapi inilah kebenaran. Bila kantoi, saya senyum aje, tak apa laa mesti awak nak tengok apa sharing saya di media sosial kan. Jangan risau all positive sahaja, sebab kita suka happy happy sahaja.

Harap semua gembira selalu dan dapat menjalani tahun penuh cabaran ini dengan baik. Ingat ye, sayangi diri sendiri sebelum orang lain dan selalu positif kepada diri okay.

Sayang selalušŸ™‚

2 comments:

  1. Ada juga block seorang dua...ahaks!

    ReplyDelete
  2. itu la psl..dh block pn sibuk guna fake akaun jd stalker..ingt kita tk tahu...org tk suka negative vibes tu psl block tp die hegeh2 gk nk stalk kn

    ReplyDelete

loving me..loving you