Home Lifestyle Travel Foodies Parenting Review Beauty Sharing

Kembali ke sekolah untuk 2016

assalammualaikum dan salam sejahtera

Tahun yang agak mencabar bagi kolin apabila kedua-dua anak mula bersekolah pagi dan petang. Sudah tentunya tumpuan diberikan lebih kepada Alisa sebab masuk darjah satu kan. Lisa bukan morning person, so dia memang suka bangun lambat. Bertabahlah hati mamy yang kejut dia setiap pagi, sebab setiap pagi lah dia melalak nak pergi mandi. Tapi lepas mandi dah siap pakai baju, mood Lisa akan berubah jadi baik.

Kalau dulu bangun jam 6.00 pagi, kini kolin bangun jam 5.45 pagi sebab nak siapkan sarapan dan bekal bagi anakanda tercinta. Maklumlah kalau dulu Imran memang tak kisah bekal atau tidak. Tapi Lisa dah terbiasa bawak bekal ini memang minta bekal sajalah. Kreatif lah kita ni nak memasak tetiap pagi supaya dia dapat makan breakfast dan bekal. Setakat ni kolin masak mihun, roti telur dan buat air milo. Dalam planning nak buat nasi goreng kampung nanti. Dan bermula juga lah stok barang makanan dalam peti ais bermula. 

Hari pertama Lisa ke sekolah, kasihan abang Ali Imran sebab mamy dan papa tak teman. Tapi abang sangat memahami sebab Lisa pertama kali masuk sekolah bukan. Inilah budak darjah satu SJKC Jinjang ..



Lisa sangat yakin dan bersahaja. Mungkin pasal kolin dan hubby dah masukkan dia sekolah dari umur 4 tahun kan. So dah terbiasa pergi sekolah. Kolin harap Lisa dapat catch bahasa ketiga yang bakal dia pelajari kelak. Ini semua pelaburan semoga dia berjaya di masa akan datang.

Dah selesai sekolah pagi, bermula lah cabaran sekolah petang. Memang nampak sangat kelam kabut. Ya laa dah makan tengahari nak bersiap ke sekolah agama pula kan. Kali ini satu sekolah dengan abang Ali Imran.
Memang lega lah kolin sebab dah tahu ada abang akan jaga Lisa nanti. Tahu saja lah keadaan kantin kan.


Inilah permata hati kolin dan hubby. Semoga keduanya mendapat manfaat ke atas semua yang cuba kami lakukan. Pendidikan yang terbaik dan penjagaan yang terbaik. Memang agak terasa lah perbelanjaan kali ini bertambah. Apa nak buat, kalau asyik komplen pun tak jadi bukan. Nak ikutkan semua nak baru, tapi nasib baik ada juga yang lama masih boleh dipakai lagi. Bersyukurlah....

Good luck Lisa for your 1st year!!
Please be kind and do all your homework's ya

Doa yang terbaik untuk Ali Imran & Alisa Maisara

Till we meet again in "kembali ke sekolah" mana tahu ada yang dapat naik pentas lagi tahun ini kan! Amin!

Love,

Kolin Zainal



No comments:

Post a Comment

loving me..loving you