Home Lifestyle Travel Foodies Parenting Review Beauty Sharing

PATUHI LAH ARAHAN PKP, TOLONG DUDUK RUMAH !

Assalammualaikum semua. Dah masuk hari ke 26 kita semua duduk rumah. Perintah Kawalan Pergerakan yang memberi kesan kepada semua. Yang kita duduk rumah bosan, bayangkan yang kerja hospital mengadap orang sakit hari-hari. Bayangkan ATM, PDRM dan lelain yang duduk tengah panas dan hujan ribut tu pulak. Semua kerja keras, sebab apa, NAK BANTU KITA SEMUA RAKYAT MALAYSIA. 

Kolin faham ada yang tidak bekerja dan tiada pendapat masa PKP ni. Kolin mohon sekiranya ada pembaca kolin yang kenal asnaf atau mana-mana keluarga yang tiada barang untuk makan, atau terlalu sempit pada fasa PKP ini sila hubungi kolin. Komen kat bawah atau terus ke socmed kolin. Emel terus pun boleh di collin3108@yahoo.com. Kolin tak dapat letak nombor handphone kat sini. Bahaya pulak, masalah nya kolin pun cuma ada satu handphone, kalau ada support nombor tak apa. Kalau tak boleh, minta sesiapa maklumkan kolin ya. Kita cuba pastikan semua yang di dalam tempoh PKP ini dapat makan dan bertenang duduk dirumah. 

PERINTAH KAWALAN PERGERAKAN ini kerajaan buat bukan untuk susahkan kita kawan-kawan. Dia nak bantu kita supaya kita semua terselamat dari virus covid19. Korang tau kan virus tu tiada ubat, tiada vaksin dan boleh menjuruskan kepada kematian. Kalau kita keluar kerja, terkena virus ini, menyusahkan diri dan keluarga. Bayangkan pula, anak-anak kita pula kena, kita tak mahu kan. 

Sekali lagi, kolin perasan banyak pula kereta atas jalan. Korang PLEASE STAY AT HOME, SILA DUDUK RUMAH. Bantu kerajaan dan semua 'frontliners' untuk menanggani masalah ini. #kitamestimenang. Lagi 10 hari nak berpuasa, kita nak beraya pulak lepas tu. Nak ker kita beraya dalam keadaan sekarang? Duduk rumah tak ke mana, duduk rumah makan apa ada, tak merasa rendang kat kampung! Tak mahu kan!!

Jadinya, jom lah kita sesama patuhi arahan PKP. Duduk rumah....

1. Masak
2. kemas rumah
3. lap rumah sampai berkilat
4. cat rumah
5. buat senaman bersama keluarga. Buat lah sit up challange atau plank challenge macam keluarga kolin. 
6. Cari dropship dan mulai berniaga online okay. Rezeki PKP ni lain macam tau. 
7. Sentiasa berdoa dan jangan putus asa. 
8. Buat lah rumah tu macam syurga kita, jangan pernah rimas kena duduk rumah okay.

Semoga semua yang baca ni dimurahkan rezeki. Kalau ada yang susah jangan malu! Kita sesama kongsi rezeki ya. Kita pastikan semua tak ketinggalan #nobodyleftbehind. Stay safe semua. Take care

1 comment:

  1. sehari dua ni tengok kat FB ramai pula orang keluar sampai jalan sesak kan, risau sungguh laa :(

    ReplyDelete

loving me..loving you