Home Lifestyle Travel Foodies Parenting Review Beauty Sharing

Tabung Haji

Assalammualaikum

pagi tadi dengar berita, TH melancarkan prosedur baru untuk daftar haji pakai ATM Machine aje ke!! wah setapak maju untuk tabung haji meluaskan kuasa. Bestnya tak perlu beratur panjang dan bernombor-nombor giliran lagi dah kan..senang dan mudah. Cuma kalu dah disatukan dengan ATM ni kita kene disiplin lah dalam pengeluaran wang. itu aja lah kolin rasa, kalu dah boleh akses ke akaun simpanan kita untuk menunaikan umrah dan haji ini. Kolin ada lah sikit-sikit menyimpan, kunun nak target ke umrah..Do something BIG!!...


Daftar haji menerusi mesin ATM Lebih Mudah Dan Cepat

KUANTAN – Orang ramai kini boleh melakukan pendaftaran haji menerusi mesin pengeluaran wang automatik (ATM) tanpa perlu lagi berkunjung ke kaunter Tabung Haji (TH).
Ketua Pegawai Operasi TH, Datuk Kamarudin Mat Ali berkata, kemudahan itu disediakan di mesin ATM Bank Kerjasama Rakyat Malaysia Bhd (Bank Rakyat), Maybank dan Bank Islam Malaysia Berhad.
“Individu berkenaan mestilah mempunyai akaun TH dengan simpanan minimum RM1,300 dan pemegang kad bank berkenaan,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.
Selain itu, beliau berkata, orang ramai juga boleh mendaftar haji secara online menerusi laman web Tabung Haji di www.tabunghaji.gov.my. – BERNAMA


2 comments:

  1. kalu nak bank in duit pn senang la kan tak yah gi kaunter...

    ReplyDelete

loving me..loving you