Home Lifestyle Travel Foodies Parenting Review Beauty Sharing

nak menyimpan duit

Assalammualaikum

Mommy sekarang dah perasan "value of money" sebelum ini memang bergaji besar dan boros tak pernah menyimpan. So when get into govt sector..the salary becoming small. Teruk giler laa pada fasa tuh..macam-macam komitmen telah dibuat kan...so life is sooo difficult.

At that time baru perasan yang kawan-kawan, sedara mara or adik beradik bukan boleh tolong kita selalu. But then ada juga kawan-kawan yang sudi dengar keluh kesah..its good enuff...Thank you!!

 a flower for you friends~

So mommy pun tanya "pakcik goggle" mana tau dia leh bagi mommy baca blog yg share pasal menyimpan duit ni kan..so ada a few tips yg mommy bole follow. Tapi sebenarnya tak mudah ye kawan-kawan. Adoi tapi kena cuba laa demi merubah nasib sendiri dan kena hargai duit yang ada demi masa depan diri sendiri dan anak-anak. Luckily my 'ferrari" tuh dah abis bayar last year..alhamdulillah. 

Walaupun buruk..dah 8 tahun but still in good condition..ada yg teasing suh tukar alza.. Adoi nak menambah hutang senang dik nun..nak menyelesaikan nyer Allah Taala saja yang tahu hehe..

Anyway would like to share a few blog that teach us to save some money for future...

http://suzianahsahar.blogspot.com
http://www.irfankhairi.com
www.mohdsuhaimy.com

Harapnya dapat membantu kawan-kawan yang lain tuk menyimpan kan.
Setakat ni mommy hanya menyimpan dalam bentuk memotong dari gaji bulanan tuk simpanan di dalam Tabung Haji berkesan gak tuk diri sendiri, mak dan anak-anak.

At least something!!! so bertindak sekarang sebelum terlambat...

sayonara~  


No comments:

Post a Comment

loving me..loving you