Monday, December 23, 2013

Perencah Ikan Bakar Adabi

assalammualaikum

kali ini kolin nak kongsi rahsia paling mudah untuk masak ikan bakar
pemanggang ajaib ini kolin beli kat langkawi bulan sembilan hari tu..murah aje kat idaman suri
tapi pemanggang ajaib ini memang sangat membantu..best!!

nak dijadikan cerita orang ramai kat rumah dan kena masak
suami kolin beli ikan siakap yang agak besar dan suruh buat ikan bakar
haa ngko..tak kuasa lah aku  nak blend macam-macam kan..sebab nak masak banyak kut jenis lauk nanti. Dijadikan cerita masa kolin pergi membeli barang dapur sempat ambil pes ikan bakar dari adabi hehehhe..

Disebabkan saiz ikan agak besar so kolin abiskan sepaket lah. 
Lumur di dalam dan luar ikan bagi rasa sama rata..



tapi untuk bakar pakai pemanggang ajaib ini, periuk ini harus dibuka jangan ditutup baru sedap..
dan memang tak menghampakan langsung rasa pes ikan ini. Memang sedap!!!

kolin tinggal buat kicap bercili perah limau untuk dimakan bersama ikan ini
harga pes ikan bakar adabi ini kolin tak pasti harganya
tapi untuk sesiapa yang baru mula belajar memasak
dan untuk kelihatan PRO sila beli dan buat dan bagi orang makan..Confirm sedap!!


puji pujian bertalu talu masa orang kampung makan ikan ini.
Kembang hidung aku jap hhihihihi

Selamat mencuba!!


4 comments:

  1. okay.....baca entry ni...membuatkan tekak ni tetiba nak makan ikan bakar...keh keh keh....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahhah..kolin memang suka makan ikan bakar cicah aje..
      ringkas dan senang..

      Delete
  2. kalu perap lg lama mesti lg sedap kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedap sangat zura..sila lah cuba. simple aka pemalas hahah

      Delete

loving me..loving you