Wednesday, July 25, 2012

penceramah sempoi!

 Assalammualaikum
hari jumaat lepas pada 20 julai 2012..opis menjemput satu ustaz ni tuk ceramah
well ceramah tetamu ramadhan kalu tak silap
so mula lah ustaz berceramah..
nama ustaz tu kolin tak ingat
tapi banyak laa nasihat nasihat terselit
apa nak buat..apa yang nak diubah..terusik juga perasaan kadang kadang
but in the good way..Insya Allah

tapi dia memang sempoi sangat..dia panggil dia 'ustaz mamak'
memang nampak mai dari penang laa
heheh...comey giler dia ceramah

siap panggil panggil "eh eh he" tepuk tepuk meja tuuu
ibarat kami anak anak kecil di dalam kelas nya hahaha
ye lah ...ada yang sibuk bercakap cakap
dia takut apa dia pesan tak sampai..
dia nak sebar ilmu yg dia ada..
tapi yg penting..dia memang sempoi dan kelakar giler. heheh

disebabkan nak cari perhatian orang..dia berdiri tuuu hahahha

sampai berdiri ustaz ni ..nak bagi kami dengar apa yang dia kata..suka giler..
anyway ustaz..terima kasih banyak banyak
ada jua pesan ustaz terkesan di hati nih..

dan ikut kata dia..dia ada bukak maahad tahfiz
tuk anak anak..ada juga parents yang tinggalkan anak anak mereka
di situ..dah ditinggalkan tak di ambil tahu
kesian anak anak ini...dengar kabar jua...
mak pak budak2 ni amik duit zakat RM200 sebulan tapi tak diserahkan
tuk kebajikan anak anak tu..

ni lah zaman moden cara buang anak
apa nak jadi lah kan...kesian anak anak..
memang niat dah betul..hantar ke maahad tahfiz
tapi jangan lah kebajikan anak tak diambil tau
sihat ke? baik ke?...sedih nya...

anyway..dia menjual barang barang kesihatan jua
sempat lah beli kurma yusof taiyoob dan pil minyak zaitun hheheh

so ustaz sempoi..semoga Allah mencurahkan rezeki melimpah ruah untuk mu dan semoga
usaha murni ustaz membawa seribu kebaikan di dalam membela nasib anak anak kecil ..amin

 kagum aje muka dia kannn




No comments:

Post a Comment

loving me..loving you