Home Lifestyle Travel Foodies Parenting Review Beauty Sharing

oh kontraktor melayu...

Assalammualaikum

hrmm....mcm ni lah..mamy ni tengah renovate dapur..
so apabila reno kan..dapur tu mmg sekangkang kera aje tau..kecik aje
so setuju dah harga dalam 1k lebih lebih...well..janji seminggu..

so apalagi..huru hara umah..makan kat luar..sampai tak lalu..sbb dah biasa masak masak
tapi apa kan daya..sangat kureng asam..mula mula dia mintak modal...1k tuh..bagi ler..
tau orang melayu bukan ada modal kan..so bagi..

then selang  2 hari mintak lagi..bagi gak ler ...dlm ratus2..so dah 70% dah bayar nih..so mengharapkan
dapur yang di idamkan siap..siap untuk digunakan

malangnyer due date tinggal 2 - 3 hari..sangat slow lah progress
so at the moment yang dah siap..table top konkrit tuh..n beam bawah..
u know what??!! dia datang malam ..minta payment yang tinggal a few hundred tuh..
apa kes kan..keje x siap..dah tu siap sebut nak ke pahang..

huh..terer tul laa kontraktor melayu..tu ler pasal nyer ramai bangsa asing aje
yang berjaya..pasal bangsa asing ni menepati waktu dan buat keje sungguh sungguh
sebab..kerja siap..duit pun siap jugak kan ...itu adatnyer

ini kerja tak siap..minta dah full payment..apa nih???
adoyai..sib baik laki aku pandai twist balik..abg tolong saya..saya tolong abang..
kami dah seminggu makan luar..masak di ruang tamu..atas meja makan nih..kesian ler anak anak
habuk simen penuh dalam bilik air ok..kesian anak anak aku..

pening tul lah kontraktor melayu..arwah ayah aku pun kontraktor gak dulu
tak ada pulak..memang dia cepat buat kerja..n offer mmg banyak..terus terang aku cakap
sebab nyer keje untuk anak anak...so siap semua..siap duit kannnn

adoyai..bangsa ku sendiri nih..
apa nak dikata kan eh..kasihan..kasihan dengan attitude yang ada..
tang dia datang umah dia tak nampak ker rumah aku huru hara
orang nak mai umah pun duk kata jangan mai..tengah renovate..
basuh pinggan pun menonggeng dalam bilik air tau..kesian tak mamy..


kesian kan...sangat kesian..kesian kat kontraktor melayu
dapat ribu ribu punye job.. ciput kut dah gelap mata...adoi
kang kalu di bagi full payment..malm ni dia p pahang

then bila pulak nak siap dapur aku tu kan..hrmm..camne????!
camner nih??!! yang penting mamy n hubby tak nak byar..siap semua baru bayar..
bayar full..kami pegang janji kami ok

abang..abang siapkan dapur kami tuh..
kami akan bagi terus...terus full payment..percayalah..

kronik~







No comments:

Post a Comment

loving me..loving you