Home Lifestyle Travel Foodies Parenting Review Beauty Sharing

tips simpan tudung

Assalammualaikum dan salam sejahtera

Tak tahu lah korang berapa banyak tudung yang ada kan. Kalau korang tanya kolin  memang macam-macam lah fesyen yang ada. Yang awning, yang sarung, yang instant dan juga shawl. Shawl adalah paling kolin suka pakai. Tak pandai pun nak melilit macam-macam gaya. Tapi rasanya shawl adalah paling senang kolin gayakan untuk ke pejabat atau pun ke mana jua. Jadinya memang pening bila koleksi dah bertambah banyak huhuu. Iyelah bukan mahal pun, kadang RM5 pun dah dapat shawl yang lawa digayakan. Itu yang duk laa google cara nak simpan tudung paling senang. Tapi tak dapat juga idea..ramai suruh gantung. Tapi kolin rasa semak sebab semua baju pergi kerja pun gantung juga. Jadinya kolin pilih satu penyelesaian yang sangat mudah pada kolin.

Kolin beli tupperware yang besar. Yang selalu orang letak baju tu, modal dalam RM30 tak silap kolin. Kalau korang pandai, dapat cari murah dan jua transparent. Lagi senang nak tengok shawl korang dah tahap mana, bahaya ker atau dah cukup sudah hehehe.

Selepas itu kolin beli getah dan kolin gulung semua shawl ikat terus dengan getah tu. Ya ampun..memang jimat ruang betul !


Bila dah kemas macam ini kan, baru lah kolin perasan yang pink seakan-akan ada 4-5 helai, biru macam-macam biru dan ada yang sama warna pun. Aduhaiii..pembaziran betul. Memang bila sikit gantung, sikit lipat dan sedikit longok ini memang tak nampak. Kesudahannya bila kolin buat macam ini memang tak ada yang gantung. Lagi senang, lepas dah jemur, kolin gulung terus dan ikat getah. Nak punggah pun pun tak lah bersepah sangat. Sebab senang nak cari. Dah hampir sebulan kolin simpan tudung pakai tips ini memang berkesan. 



Dan apabila tupperware yang besar gedabak ini hampir penuh dengan shawl yang ada, kolin rasa 'i should stop buying it' hahahha. Ini pun kolin dah sorting mana tak nak pakai satu beg besar tau. Maklumlah pantang ke mana-mana nampak cantik murah ker mahal kita sebat. Selalu yang murah laa....kita tak kisah murah..janji lawa aje kita pakai kan. Jadinya...cukup satu tupperware dan satu bekas lain semua shawl. Aduhaiii...perempuan kalau dah bertudung memang banyak laa koleksi kan. Padahal warna tu semua sama aje hahahah. Jadinya inilah style kolin simpan tudung kolin. Korang kalau ada tips lain yang lebih bagus jangan lah tak share weii.. Tapi setakat ini kolin suka cara simpan macam ini. Bila nak cari pun senang aje....sebab dia tak akan telerai dan selerak. Nak kemas masa lipat baju pun senang. Lagipun kalau korang nak tips travel kan memang di sarankan korang gulung baju korang supaya luggage tak sendat. 

Selamat mengemas tudung korang....kolin dah lega hahhaha

Love, 

Kolin Zainal

3 comments:

loving me..loving you