Home Lifestyle Travel Foodies Parenting Review Beauty Sharing

REVIEW: Aktiviti Petang di AVANI Sepang Goldcoast Resort

asssalammualaikum & salam sejahtera
 
Bersambung dari Part 1 heheh. Anak-anak memang merengek-rengek dari jam 3.00 petang masa daftar masuk lagi. Merengek pasal nak mandi kolam lerr. Tapi kami suruh mereka leka tengok TV dahulu. Ada channel Ceria Astro tu kan, memang kartun aje lah sampai ke jam 5.00 petang tu. Kami yang dewasa ni sempat lah tidur berehat sekejap di atas katil yang empuk. Dengan dengar ombak laut lagi. Tepat masa dia pun bersiap laa nak pergi mandi pool! Kita pun jom lerrr berhu hu hu



Kemain gembira anak dara kita nak pergi mandi kolam haa...
Tapi bila dah sampai baru terperasan 'goggle' tertinggal kat rumah. Merengek laa nak swimming tak boleh pasal tak ada cermin nak masuk dalam air. Nasib baik berdekat dengan kolam renang ini ada kedai. Kedai tu memang jual macam-macam. Korang nak gula-gula, keropok, baju, pelampung, segala-galanya ada dijual. Kenalah lah beli sorang satu. Satu harga dah RM22.90, so pecah telur pertama shopping di AVANI. So kalau korang nak pergi, jangan lupa bawak semua gadjet berenang anak-anak okay. Kalau terlupa macam kami memang lah kena beli. 

Buat korang yang tak tahu, kolam renang di AVANI Sepang adalah antara yang cantik pernah kolin tengok !! Cantik sebab kalau tengok dari depan, infinity pool tau. Nampak serata sahaja dengan laut terbentang luas tu. 



Tempat berehat pun ada, kalau tak nak mandi boleh lah bersantai kat tepi sambil ambil angin. Buat yang tak nak berenang, korang boleh ke gym. Gym betul-betul bertentangan dengan kolam renang. Disebabkan kolin pun dah basah kuyup, tak sempat nak tengok gym. Tapi kalau korang dari kolam renang boleh tengok ramai pengunjung mengunakan peralatan gym mereka. Lengkap !!


  
Alisa sengih laa dapat mandi kolam kan. Kolam ini dibuka sampai 10 malam tau. Kalau korang memang suka berendam, kolin memang suggest book bercuti kat sini cepat-cepat. Dah nak cuti hujung tahun pun kan. Promosi pun tengah banyak sekarang rugi tak ambil peluang ini cepat-cepat. Tuala tak perlu bawa pun, sebab tepi kolam ada perkhidmatan pinjam tuala. Tapi lepas guna pulang balik di kaunter yang sama tau. Jangan bawa balik villa pula.


Inilah dia kolam renang infiniti. Boleh lepak kat tembok ini dan layan pemandangan laut lepas. Kebetulan cuaca pun tak hujan, tak panas sangat. Kedalaman kolam renang pun tak dalam mana pun. Memang kolin pun tak nak la lepas peluang bergambar kat sini kan. Tapi tak boleh nak bergambar beriya-iya pulak hahahah. Kebetulan ramai orang kat kolam. Tapi tetap bergambar kenangan okay. Sebab kolam renang cantik sangat. 

Tudung Ariani ni kolin beli RM10 3 helai, terus pakai pi mandi kolam hahaha


 Siapa yang tak rasa bahagia weii...duduk melepak macam tu. Kolin duduk sampai nak maghrib. Korang yang bawak orang tua macam mama kolin, boleh lah melepak tepi kolam tu. Banyak ruang santai yang disediakan tau. Jangan risau selesa buat semua peringkat umur yang datang bercuti di sini. 




 Kolam kanak-kanak pun ada juga, kalau rasa nak melepak tengok anak mandi-manda pun boleh. Lagi best kat sini korang boleh enjoy sunset dan juga tengok kapal terbang, maklumlah memang berdekatan dengan KLIA dan KLIA2 kan. Bukan nak sengaja puji, tapi memang beruntung sangat dapat jejak kaki kat resort ini. Memang damai sangat perasaan. Lagi seronok dapat datang sekeluarga. Kenangan kan, anak-anak pun memang asyik senyum aje. Inilah orang cakap, percutian keluarga tak semestinya kena jauh-jauh, kena naik kapal terbang, kena cop pasport. Tapi kalau korang bercuti bajet, dalam negera sendiri pun dah cukup memadai. Tapi kalau kaya sikit pergi lah jauh-jauh ahhahah. Kita tak larang, tapi lagi happy kalau tengok kawan kita travel negara orang tau. 




 Inilah mama aka cik timah, memang dia pun suka benar lah resort ini. Serius memang cantik. Okay dah cerita pasal kolam renang kan. Gym pun ada jugak kan..ni nampak dari kolam gym tu..



 haa..nampak tak yang depan tu ...gym lah tu. Dari kolam renang dah nampak dah. Tapi kalau tak nak gym dan tak mahu berenang. Korang boleh ambil sahaja basikal yang disediakan dan terus bersiar-siar di sepanjang resort ini. Basikal tu tak perlu sewa pun !! Korang boleh ambil sahaja dan teruslah mengayuh.


 Mesti terfikir nak kayuh ke mana pulak kan. Ini info untuk korang yang bakal bercuti di sini. AVANI Sepang ni besar !! Nah tengok betapa banyak villa yang mereka ada untuk semua pengunjung. 


Dekat 1000 villa, dan kalau tengok ada 9 pelepah atau 9 trunk di sini. Jadinya korang boleh lah mengayuh basikal untuk bersiar-siar di setiap pelusuk resort. Lagi best kalau korang berkayuh ke trunk 6 dan 5 tu. Sebab memang penghujung dan kolin pasti pemandangan yang ada sure membuatkan korang jatuh cinta berkali-kali. Kolin sendiri tak sangka dalam Malaysia, dekat dengan Kuala Lumpur ada resort macam ini. Kumpul duit okay, book cepat-cepat dan datang nikmati percutian korang sendiri kat sini ye. 

Kalau nak rasa pasir laut pun boleh juga. Terus naik buggy ke bahagian hadapan hotel dan lepak tepi laut. Tapi korang kena tahu, pantai bagan lalang ada masa air pasang dan surut. Petang baru lah air naik tau, kalau awal-awal tu lumpur lah. Tapi buat yang pandai cari kepah dan siput pepahat boleh lah datang kat sini. 


Ini lah dia antara aktiviti petang yang boleh korang lakukan di AVANI Sepang Goldcoast Resort.  

Semoga perkongsian Part 2 kolin bercuti bersama keluarga di sini memberikan sedikit informasi buat korang semua. Nanti kolin share Part 3 pulak ye. Terima kasih membaca

Babai

Kolin Zainal  

6 comments:

loving me..loving you