Home Lifestyle Travel Foodies Parenting Review Beauty Sharing

Jom subscibe PPZTV



Assalammualaikum dan salam sejahtera



Korang tahu atau tidak sekarang ni dah ramai mengunakan laman YouTube sebagai satu lagi medium sosial tau. Dan jangan tak tahu ada yang menjana pendapatan mengunakan channel mereka sendiri. Malah ramai artis, youtubers dan ada juga kanak-kanak yang berjaya mempunyai subscriber yang tinggi tau. Ini semua salah satu cabang media sosial. Setiap media sosial ada baik dan buruknya, tapi terpulang juga lah kepada yang mengunakannya.



Buat korang yang tak selalu pergi ke Youtube korang mesti tahu kan.. Antara channel yang selalu kolin terjah ialah channel yang ajar memasak menggunakan periuk tekanan tinggi, cara lilit shawl maklumlah boring juga kalau asyik-asyik gayakan fesyen tudung yang sama. Satu lagi kolin suka tengok orang bermekap, pelbagai tips yang boleh kita tengok. Lagi menarik cara mekap orang dari Thailand. Mengangga mulut kita tau, tengok teknik mereka.



Tapi kali ini kolin nak berkongsi dengan channel yang dalam negara kita sendiri. Kalau nak kata tips, kisah masyarakat malah kalau korang ada persoalan yang tak tahu nak bertanya kat mana pun boleh tengok kat channel ini. Maklumlah kekadang ilmu agama ini kita semua malu nak tanya orang kan. Tapi di channel ini, korang boleh tengok ada tazkirah, ada ceramah dan banyak perkongsian menarik tanpa menyakiti hati mana-mana pihak pun. Isu yang dimainkan oleh mereka #gengdakwah ini memang kelakar dan kadang-kadang kita sendiri terperasan, situasi itu adalah situasi yang biasa kita tengok. Biasa sangat…biasa sangat sampai kita terlepas pandang. 




Mesti korang tertanya-tanya kan, channel apa lah kolin nak berkongsi kali ini kan. Channel dari PPZTV laaa…rugi kalau korang tak subscribe lagi dan tengok banyak video dari mereka. Dan kalau video memalukan boleh kita viralkan kenapa tidak video dakwah kan ? Lagipun media sosial ini kan salah satu medium nak menyampaikan berita baik kepada yang lain. Jadi kolin rasa lah kan, daripada kita sebarkan video yang tak elok dan memalukan tu baik kita sebarkan video bermanafaat buat semua kawan-kawan kita kat laman sosial tu. Lagi best kalau channel yang kita sokong tu adalah satu channel yang menegakkan agama. Iye lah, zakat kan wajib dalam rukun Islam. So lagi banyak kita berzakat, lagi tertib lagi banyaklah golongan Asnaf yang kita dapat bantu dalam tak sedar. Macam video kat bawah ni. Seronok rupanya kita yang berzakat ni laaa HERO ASNAF uolsss..mesti korang yang buat potongan gaji setiap bulan tak tahu kan benda ni. Kolin pun sama laa!! Rupanya kalau dalam video PPZTV di youtube tu kita ni ramai laa berterima kasih tau. Lagi ramai kita dan kawan-kawan berzakat, makin ramailah golongan Asnaf dapat kita bantu. 






So buat korang yang nak berkongsi dan subscribe channel ini jangan lupa ajak kengkawan semua ok. Share aje channel ini di Facebook, Instagram mahupun Twitter. Ini link mereka, jangan lupa tengok tau!



Love,

Kolin Zainal

No comments:

Post a Comment

loving me..loving you