Tuesday, February 21, 2017

Stimbot & Grill kat rumah aje

assalammualaikum dan salam sejahtera

Hari minggu kan malas nak masak. Inilah kolin buat, gunakan ELEKTRIK GRILL yang kolin beli kat Lazada untuk buat stimbot & grill kat rumah. Semuanya ringkas aje, korang hanya perlu kena bersihkan semua makanan yang korang suka dan letak kan dalam mangkuk kecil-kecil macam ini. Ini bajet makan 5 orang aje kat rumah. Senang makan atas lantai aje, feeling korea hahahah. Sup pulak satu jenis sahaja iaitu tom yam. Siap sudah.


Senang kan !!! Hari minggu melepak depan TV dan layan stimbot dan grill. Semua tu pilihan kita lah, nak seafood atau pun bukan. Kalau nak buat ala-ala yong tau foo pun boleh juga. Cuma beli bebola ikan dan lelain siapkan sahaja sos yong tau foo. Boleh lah anak-anak banyak sikit pilihan nak makan kan. 

ELEKTRIK GRILL  ini memang mudah sangat. Kalau kolin bercuti dalam negara pun senang sangat. Buat BBQ dalam rumah sahaja, tak perlu nak bawak arang dan habis nak berkemas pun susah. Kalau pakai yang ini simple sebab pakai elektrik. Tapi sebelum guna korang kena tukar plug dahulu. Plug yang dia punya tu 2 pin, tukar yang 3 pin. Dan jangan pasang panas terus, berhati-hati sebab suka sangat fius terbakar. Itu aje kelemahan grill ini. Tapi kolin senang aje, sebab apa sahaja rosak dalam rumah ada technician sedia membantu. So setakat masalah ini bukan besar lah. 


Ini antara bahan yang kolin bersihkan dan gaulkan dengan garam sedikit. Daun rosemary kolin letak atas daging dan jua ayam untuk wangian yang lebih harum. Manakala seafood kolin letak daun pudina nak bagi hilang hanyir. Kedua-dua daun herba ini kolin tanam sendiri tau. Siapa cakap rumah flat bertingkat-tingkat tak boleh menanam. Daun pandan pun ada tau!!


Satu lagi tips nak cepat mendidih kuah tom yam tu gunakan air panas masa nak bancuh pes tomyam tu. Cepat sikit mendidih dan semua bahan cepat sikit masak. So lunch kolin dan keluarga hari tu dari jam 1.00 tenghari membawa ke 5.00 petang sebab makan pelan-pelan hahahhahahaha. Janji happy tak kacau orang kan. Duk rumah pun boleh lerrrr

Korang yang nak cuba, jangan lupa beli ok. Klik aje sini ELEKTRIK GRILL DARI LAZADA



Love,

Kolin Zainal

1 comment:

  1. asyukkk la makan steamboat kat ghumah bagai! hahahahha

    ReplyDelete

loving me..loving you