Home Lifestyle Travel Foodies Parenting Review Beauty Sharing

Percutian ke Korea Episod Dua

assalammualaikum dan salam sejahtera

Masih di hari pertama di bumi Korea, episod satu dah pergi lunch dan pergi ke kedai menyewa peralatan untuk main ski kan. Kini tiba lah masa 'dream come true' kolin dapat tengok depan mata orang main ski dan salji yang mengunung tu yeayyy !!!! Ini episod hari pertama baru sampai tu, mana tahu korang terlepas baca

http://alialisakreatif.blogspot.my/2017/01/part-1-kolin-ke-seoul-bersama-kph-travel.html

 Dari kiri Milah, Roza dan Kolin

Kami bertiga berkawan dari Tingkatan 1 lagi. Nasib baik perangai lebih kurang sama. So tak ada masalah kalau lepas ini nak 'girls trip' lagi ler hahahhaha
(i love you both girls...u know i do !! )

Memang sejuk sangat, sakit jari kalau tak pakai sarung tangan. Itu yang banyak gambar kolin pakai kamera tak pakai handphone. Sebab sejuknya bukan sikit-sikit memang sakit sangat rasa jari. Inilah dia antara gambar yang sempat kolin dan kawan-kawan berposing. Seronok sangat wei... !! Tak tipu suka naik yang mengelongsor tu hahahahha. Sampai tergolek-golek. Yang best kat sini korang kalau dah penat main dan sejuk sangat, cepat-cepat masuk dalam ini ok. Boleh lah pesan kopi panas kalau nak, makan tak lah sebab cafe ini bukan halal. So kerja kami keluar masuk dalam cafe sebab nak kan heater panas yang ada dalam tu.

So nak pergi tempat sejuk jangan harapkan camera telefon sahaja ok !! bawak camera satu lagi yang senang korang nak pakai. Tak perlu besar-besar pun, janji ada kamera lain. Satu lagi disebabkan cuaca sejuk, handphone pun jadi perangan tau. Sebab macam hang aje sebab cuaca sejuk sangat. 



Inilah bahagian hadapan Cafe yang korang boleh masuk dan ambil udara panas. Sebab kat luar sejuk sangat weii..boleh lah melepak. Tambahan pula Anna (tour guide) bagi kami masa 2 jam untuk bermain-main kat sini. Gunakanlah masa sebaiknya bagi merasa salji kan. 






Selesai kami bermain ski dan pulang balik segala kelengkapan. Kan tadi kami sewa peralatan nak main salji kat sini. Group kolin pergi under KLIA TRAVEL ini ada 15 orang. Tak lah ramai sangat, itu yang best travel dengan mereka.  Percutian ke Korea manis benar !!

Ok gambar last main salji yang kolin nak kongsi!! Harap korang tak ler menyampah hahaha



Kemudian kami terus ke Pulau Nami yang menjadi sebut-sebutan yang tempat destinasi pengambaran Winter Sonata. Cuma masa kami pergi dah hampir jam 6.00 petang. 


Gelap dah macam jam 8.00 malam Malaysia lah.  Nak ke Pulau Nami atau Nami Island korang kena lah naik kapal ini. Tak jauh pun dalam 10-15 minit dah sampai pun. Tapi itu lah kolin cakap, dah gelap weii...Silap kami ambil masa banyak kat airport. Sebab Anna pesan kena pakai tebal-tebal sebab cuaca di jangka -16 celcius. Aiyooo...memang sejuk dol !!


 Gambar pun goyang sebab cuaca sejuk sangat dah this time. 



 Ini lah pemandangan bila dah gelap padahal baru pukul 6.00. Sini cepat sangat gelap. Ini kalau siang lawa ni. Tapi rezeki kolin sampai dah gelap.


Sejuk wei...tu nak berpeluk aje hahahhaha



So memang gambar kat Pulau Nami memang gelap aje lah..tak dapat lah betul-betul menikmati pulau ini. Sebab dah gelap tambahan pula cuaca sejuk sangat. Sambil duduk kat unggun api pun tak jadi apa weii..Duk lah dalam ruang pelancong yang ada kat pulau ini sambil menumpang heater atau pemanas mereka. Selesai jenjalan kat Nami Island, kami terus di bawa untuk makan malam. 

  Makan malam kami malam ini sangat istimewa, betul-betul ikut style orang Korea makan. Nasi panas, banyak lauk pauk yang dihidangkan. Paling yang suka Anna ajak kami makan 'Ikan bilis' hahahahah. Mungkin bagi dia orang Malaysia suka makan ikan bilis kut. Semua ini dalam pakej tau. Itu kolin suka ikut KLIA TRAVEL punya pakej. Segala dah siap, malah tour guide pun sangat membantu.

Dah makan, kami terus ke tempat penginapan kami untuk malam pertama di Korea. Apartment yang sangat cantik, selesa dan sudah tentunya malam pertama kami tidur telinga berdengung. Maklumlah malam tu -16 darjah celcius. Next entri kolin share gambar apartment Oak Valley yang lawa tu ye. Dah panjang sangat weii. Inilah hari pertama kami di Seoul berakhir. Tak sabar nak tunggu esok !!!!

Sejukkkk !!!!!!!

Semua pakej di dalam entri Percutian ke Korea adalah di bawah pengurusan  
KLIA TRAVEL.
Nak tempah percutian korang boleh lah cuba call dahulu ok !!

Terima kasih KLIA TRAVEL
KPH Travel Sdn Bhd. call 03-89280457, 03-89280467 
Email sahaja mereka di travel@kliacs.com.my
www.instagram.com/kliatravel 

 Love,

Kolin Zainal 

 

2 comments:

  1. Pelbagai Produk Dispenser Water Filter & Master Filter (OutDoor) - Jimat Tenaga
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    • Alkaline WaterFilter - 6 Filters - RM599
    • 2 Suhu - Panas & Sejuk (TableTop & Stand - RM899 - 1498)
    • 3 Suhu - Panas, Normal & Sejuk (TableTop & Stand - RM1299-RM1499)
    • Gold Master Filter- 7 Layer (Fiber - Outdoor) RM799
    • Titanium Master Filter - 9 Layer (Fiber - Outdoor) RM999

    Producing High Qualiti alkaline water ph 7-9
    ‘Siap Pasang Baru Bayar'
    Harga Termurah di pasaran drpd segi kualiti, brand, rekabentuk dan harga
    Warranty 12 - 18 Bulan
    Filter import dari Korea (ada sijil halal)
    Pemasangan terus ke kediaman @ Pejabat anda

    ____________
    Super Jimat
    -------------------
    Deposit: RM 0
    Wang Proses: RM 0
    Bayaran Bulanan: RM 0
    Siap Proses Pemasangan Baru Buat Bayaran

    _________________
    Untuk Tempahan
    ---------------------------
    Hubungi - Whatapps/ Call / SMS: 017 8895 990 - Farid
    http://penapis-air-bioultra.blogspot.my/ < -------- (Lihat Pelbagai Produk kami)

    ReplyDelete
  2. Sayangnya dah gelap semasa di Nami Island...

    Main salji dan ski merupakan pengalaman menarik bagi pelancong khususnya negara 2 musim yang tidak ada musim sejuk.

    Jadi jika dapat berada seharian di Ski Park memang best dan sangat puas hati dapat merasa main salji.

    Ambil sekali lesson bermain ski, jadi makin seronok kerana sudah tahu cara main yang betul. Bila sudah tahu, boleh challenge main cerun lain.

    Salam perkenalan dari kami
    ARBA Travel =)

    ReplyDelete

loving me..loving you