Home Lifestyle Travel Foodies Parenting Review Beauty Sharing

"casting"

assalammualaikum dan salam sejahtera

Ikutkan dedulu masa kolin tingkatan 4-5 memang selalu pergi jadi pelakon tambahan bawah HVD dulu. Kalau korang ingat semua drama pendekar, spektra semua under HVD. Dulu office HVD tu terletak di Cheras tau, gigih kolin cari duit dari PJ ke Cheras naik bas mini tu. Sebab menariknya kerja sebagai pelakon tambahan masa tu setiap minggu boleh claim duit. Seingat kolin lah, ada kad yang kita perlu bagi kat krew production tu mengatakan kita kerja sekian-sekian haribulan dan masa. Lepas tu boleh ambil cash di pejabat, wang tunai ko. Tu yang dapat duit balik aje, singgah Petaling Street pergi shopping !!! Time cuti sekolah memang kolin pulun habis. Masa tu telefon kat rumah aje ada, memang kalau HVD selalu cari suruh kolin datang. Seronok ooo, cakap dengan mama, kolin nak pergi shooting hahahahhahah

Bayangkan lah RM200-300 pada masa tu besar sangat pada kolin. Kalau korang nak tahu lagi, kalau korang jadi yang lalu lalang tu bayaran lain, kalau ada dialog lain !! So Alhamdulillah kolin selalu dapat yang ada dialog hahahahha. Pernah la berlakon dengan Zila Bakarin, Ochee lagi siapa ntah kolin tak berapa ingat. Tapi masa tu bukan fokus sangat nak jadi artis, lebih kepada nak cari duit.

Tapi jujur, kolin tak pernah lihat kolin berlakon apa pun kat TV. Tak pernah !! Ada orang aje pernah cakap, eh nampak awak dalam TV berlakon. Padahal kaku nak mampus !! Selepas itu tiada lagi dunia glamor, kolin hidup macam biasa aje lah. Habis sekolah, masuk UiTM, habis UiTM dan kerja dari umur 21 tahun sehinggalah sekarang ni, masih bekerja. Syukur ada kerja kan, syukur diberikan peluang belajar lagi.

Dan dalam membesarkan anak-anak kolin diberi peluang untuk jalani  "casting" lagi. Alhamdulilah, mungkin orang rasa nak glamor tapi kolin lebih kepada membuka lagi satu peluang atau pintu atau pengalaman buat kolin dan keluarga kolin. Buat yang sudi datang ke rumah, "casting" kolin sekeluarga ni terima kasih banyak-banyak. Kolin ambil langkah positif sahaja ni, apa pun kolin ada pengalaman casting di rumah sendiri tau.



Dapat atau tidak dapat, belakang cerita. Janji peluang dan pengalaman ini jadi coretan buat kolin, suami dan anak-anak. Mana tahu, ini semua membawa perkara yang lebih baik kan. !!

Doakan kolin sekeluarga ya...semoga di permudahkan, Insya Allah 


Love,

Kolin Zainal


No comments:

Post a Comment

loving me..loving you