Friday, November 4, 2016

Salam Jumaat

Assalammualaikum dan salam sejahtera

Salam hari Jumaat korang, ceria kan hari ini. Cuaca cerah sangat !!!

Lama rasanya kolin tak share semua kata-kata nukilan macam ini kan. Bukan nak bagi orang sentap atau terasa hati. Tapi sama-sama kita SEDAR DIRI dan berubah.
Kita semua menumpang di dunia, Semua ini milik Allah



 Yang ini lagi hebat kan...

UMUR NI PENDEK AJE, KENAPA SUKA MENYAKITKAN HATI ORANG, CARI DOSA



 Yang ini pula dari Hafiz Hamidun kepada bos-bos, ketua-ketua, pegawai-pegawai
Gila mana tinggi kita, mati sok batu nesan 2 jugak kan..
Walau dia pangkat kuli pada kita, kalau kita buat dia sakit hati, tak minta maaf. Tau balasan dia kan !
 Semua dah besar kan, tahu sendiri apa jadi kan.

 




 Saya ambil pesanan kawan-kawan saya. Bila ada orang burukkan kita, mengata belakang kita, aibkan kita. Sedekah kan surah yaasin pada mereka yang sakit hati tu. Semoga lembut hati dan tak cari salah orang lain. 
Saya tak lah fasih baca yaasin, tapi saya cuba seikhlas hati. Saya yakin ada bahagian untuk saya dari Allah. 
Semua ini aturan DIA, dia yang gerakkan. Dugaan pada mereka dan ujian pada saya sebagai hamba.

Ada semalam kawan bagi lagi satu tips, duduk diam-diam. Baca 7 kali Al-Fatihah dan sedekahkan atau tujukan sedekah kita pada roh yang ada masalah dengan kita. Saya akan buat hari-hari..setiap jam, semoga orang-orang ini tenang dan di damaikan perasaan mereka. 


Kolin orang jahil, tapi saya masih nak belajar.

Love,

Kolin Zainal

No comments:

Post a Comment

loving me..loving you