Home Lifestyle Travel Foodies Parenting Review Beauty Sharing

Menginap di Primula Beach Hotel, Kuala Terengganu

assalammualaikum dan salam sejahtera

Tahun ini kolin support panggilan CUTI CUTI MALAYSIA yang disarankan oleh kerajaan. Disebabkan anak-anak dan suami tak pernah ke Kuala Terengganu, kali ini kami realisasikan jelajah ke bumi penyu bertelur ini. Pengembaraan kami kali ini, kami menginap di PRIMULA BEACH HOTEL yang terletak dekat dengan Pantai Baru Burok. Kiranya tengah-tengah bandar Kuala Terengganu lah. Senang sangat kalau pakai waze nak cari lokasi hotel ini. Dekat sangat dengan hospital dan stadium. 

Kawasan hotel ini agak luas dan tempat letak kereta juga banyak disediakan. Jadi tak perlu risau kalau memilih hotel 4 bintang ini.


Inilah tempat kami tidur selama 2 hari. Deluxe Room yang sederhana ini muat untuk kami 4 orang. Selesa dan rasanya kalau keluarga kecil dah ok sangat bilik Deluxe ini. Mungkin kalau korang datang dan keluarga lebih ramai dan besar boleh lah email kepada pihak hotel. Atau ke website mereka www.primulahotels.com






Haa ok kan..nak menginap untuk dua malam. Kalau korang nak tahu PRIMULA adalah salah satu hotel yang terbaik di Kuala Terengganu. Akan tetapi masa kolin menginap di sini mereka sedang menaik taraf bilik. Haa..kalau dah siap mesti lagi lawa kan. Ada sofa, ada meja solek dan balkoni, ok sangat dah kan untuk RM260 nett siap breakfast untuk 2 orang. Untuk kanak-kanak pula RM17 untuk seorang.

Kita beralih kepada bilik mandi pula. Kolin suka yang besar dan selesa untuk anak-anak.
Ada tuala bersih disediakan dan juga alas kaki. 






Rasanya ok kan, semua kelengkapan ada di dalam Deluxe Room di Primula Beach Hotel, Kuala Terengganu ini kan. Tempat tidur ok, tempat mandi ok. Jom kolin share lain-lain kemudahan yang ada dalam bilik ini.


Kemudahan nak buat kopi dan teh pun ada. So mana yang ada anak kecil tu nak masak air panas buat susu malam-malam, senang aje. Kalau nak lepak minum kopi di bilik pun ada disediakan ok.


Nak gosok baju pun ada dah dalam bilik. Tak perlu request dekat housekeeping lagi.


Ada dua almari besar yang boleh kita guna di dalam bilik ini. 

Balkoni ada juga...rasa seronok sangat bila pihak hotel bagi kolin pemandangan laut untuk penginapan kali ni. Dapat lah melepak kat balkoni sambil menikmati udara nyaman dari laut kan. 
Inilah pemandangan selepas subuh dari balkoni bilik kolin. Indahnya kan...

Terima kasih atas layanan dari PRIMULA BEACH RESORT buat kami sekeluarga. Buat korang jangan lupa Visit Terengganu 2017 ok. Datanglah ke Kuala Terengganu, kembara lah segala pemandangan menarik di Negeri Terengganu. Bilik selesa, pekerja peramah dan setakat ini kolin puas hati. 
Lupa nak bagitahu korang, kat Primula ada kolam renang dan jua korang boleh beriadah di pantai juga tau. Nanti kolin share di dalam penulisan yang lain ok.


Jangan lupa Visit Terengganu 2017 dan kalau pergi tempat menarik hashtag di #beautifulterengganu 

Love,

Kolin Zainal

2 comments:

  1. Plan nak bawak family bercuti kat trengganu..ntah bila la tercapai

    ReplyDelete

loving me..loving you