Monday, February 15, 2016

Nak bunga!! Tak nak pasu!!

assalammualaikum dan salam sejahtera

Kolin adalah peminat bunga..terutama bunga Casablanca. Tu kalau imbau kembali zaman bernikah 2004, 
12 tahun yang lalu tu bilik pengantin memang bersusun bunga ini.
 Suka sebab warna dan bau yang memang menawan hati kolin.

Nak dijadikan cerita, kolin dah lama request bunga dari hubby, asyik lah tak dapat.
Ada sahaja alasan dari lelaki melayu ini. Antara alasan lelaki melayu ini

1. Buat apa nak bunga bukan boleh  makan
2. Mahal tau bunga tu, baik papa belikan mami tudung mahal
3. Malu lah karang nak beli orang tengok

Wahai kaum suami...bini ko suka bunga lerrr..
belikan sahaja laa..beli jiwa..boleh?? nak aje cakap gitu kat papa hahahha

Akan tetapi....di suatu pagi yang indah itu, hubby kolin cakap..

"mami..papa ada beli bunga mami"..dengan nada ceria ok
Aku pun sengih lah..dah rupa apa kan. Sebab happy dapat bunga!!

Sekali ini dia bunga ko...!!!



"ini bunga berpasu papa" jawab aku..
rasa nak hentak kaki nangis masa tu gak...orang nak letak dalam pasu cantik lerr...
sekali pasu coklat ni yang dia bagi....
sedih kome...sekali bunga ada pasu kena siram ayorr ...adeii...

Tapi Alhamdulilah, pokok yang disiram dengan air hampir seminggu tu membuahkan hasil. Dah kembang, punya lah wangi. Memang happy sangat!! Warna pun cantik...Terima kasih papa!!!


Inilah bunga Casablanca kegemaran kolin yang selalu kolin request.
Boleh kut kalau siram air banyak-banyak pokok ini berbunga lagi kan.

Tapi kalau tak hidup..papa...belikan mami BUNGA !!!
tak mau bunga camni ok..

#mamisentap

Love,

Kolin Zainal


No comments:

Post a Comment

loving me..loving you