Saturday, February 14, 2015

Dataran Monas, Jakarta

assalammualaikum

Memang rezeki kolin lah dapat berkunjung di salah satu mercu tanda pelancongan di Kota Jakarta baru-baru ini. Kolin tak sangka Dataran Monas ini terletak betul-betul di sebelah stesen keretapi gambir. Di kesempatan itu memang kolin dan kawan-kawan membuat upacara sawan bergambar hehehhe


dah sama macam tiang tu dah aku tengok. rupa menari pun ada kan hahahha
ramai sangat event yang mereka adakan semasa di sini. Nak naik kereta kuda pun boleh...harga sekitar RP10,000 untuk seorang.


Itulah mercu tanda di bandar Jakarta yang memang patut kita lawati sekiranya berkunjung ke kota yang penuh dengan istilah 'macet' ini. Penjual jalanan banyak di sini, tepuk dada tanya selera lah kalau nak membeli buat kenang kenangan kan.



So aksi biasa melompat lompat itu menyudahkan lawatan kami di Dataran Monas. Masa untuk kembali ke stasiun gambir untuk perjalanan ke Bandung. 

Chaiyokk!!!

No comments:

Post a Comment

loving me..loving you