Wednesday, December 17, 2014

udang harimau

assalammualaikum

hari ini kolin nak cerita pasal udang harimau yang dipancing
sekarang ini jadi kegilaan suami dan anak lelaki kolin suka sangat pergi memancing kolam dalam rumah kedai kat Taman Fadason Kepong. Katanya murah RM18 sahaja sejam..korang rasa murah ke mahal. Agak-agak RM18 tu kalau aku pergi pasar borong selayang tu berapa kilo udang dapat. 

But again manis dan segar katanya...
so hari ini hari bertuah, mereka pergi memancing dapat dekat 20 ekor udang harimau. Memula nak dibuat sambal, tapi kolin kata nak makan goreng begitu sahaja lagi sodap. Pakai pulak mentega dijadikan minyak lagi enak berkrim dan disukai ramai ler kan. 


sedap bukan!!! tapi awas ada juga yang makan udang ini terus gatal -gatal satu badan. Tapi kolin sangat bernasib baik makan banyak pun ok aje hehehe...

ini lah udang harimau malaya sedap digoreng
sedap dimakan begitu sahaja..

untunglah huda dapat pergi Bangkok tengok bola tu...nyampah aku
Good luck #harimaumalaya
semoga kita mengaum dengan jayanya pada 17 Disember ini

jom belanja satu lagi gambo udang harimau malaya


No comments:

Post a Comment

loving me..loving you