Friday, February 7, 2014

Belangkas

assalammualaikum

kunjungan kolin ke kota tinggi raya CNY tu adalah rezeki nak merasa belangkas
sebenarnya dari dulu nak try makan belangkas ni ..
nasib kolin baik masa ni sebab musim belangkas ada

dari bandar mas ke jeti tanjung belungkor kami pergi mengambil belangkas
dari jeti tu ada satu sungai memisah kampung nelayan itu, kene naik bot teksi untuk ke seberang. 
tapi kami hanya melepak minum teh tarik sambil menunggu saudara abang ipar hantar belangkas untuk kami rasa. Buat saudara abang lani..terima kasih sangat-sangat ..sampai seguni ko bagi..
syukur alhamdulillah sangat..

 inilah belangkas

 yang hijau hijau tu lah telur belangkas

ali imran yang memberanikan diri memegang belangkas

masa tengah sibuk menyiang belangkas ni anak aku si ali imran siap kata nak bela
aduiii..siap mandikan belangkas tu dalam bilik air..
dia ni memang suka sangat dengan binatang..abis semua nak dibela nyer..

belangkas tu dimasak sambal serai oleh abang ipar kolin..
dan rasa telur hijau tu kelat ler..tak manis
ada bahagian isi-isi belangkas tu rasa macam ketam
so itulah kali pertama kolin makan belangkas hehehe

kata orang kat kota tinggi ni ada satu restoran tepi jalan terkenal menyajikan makanan ini..
satu hari nanti kolin nak pergi try..mana tau sedap kalau dimasak cara lain kan..

sampai sekarang tak faham orang kata ...
"korang berdua ni rapat macam belangkas"...motipppp


2 comments:

  1. apa rasa belangkas erk..tk prnh mkn...

    ReplyDelete
  2. rasa macam ketam aje zura..
    kolin pun first time cuba...

    ReplyDelete

loving me..loving you