Wednesday, July 24, 2013

Tonsil bernanah

assalammualaikum

dengar perkataan tonsil bernanah tu aje dah buat kolin tak keruan. Tapi itu lah yang kolin hadapi sekarang. Kolin mengalaminya sebelum puasa dan bila berpuasa ini keperitan tekak tu makin terasa sebab kekurangan air. Punca sebenar tidak lah kolin tahu, cuma sebelum ini kalau nak demam memang tekak akan sakit dahulu.

Pertemuan dengan doktor panel mengatakan kerap sangat kolin sakit tonsil. Dan selalunya merah, tetapi kali ini bernanah. Kolin menyarankan kolin menjalani pembedahan kecil membuang tonsil. Alamak aiii..perkara yang kalau boleh nak dielakkan sangat-sangat. Nak tau macam mana kalu tonsil ni sakit. teruk gak laa

1. Memang badan rasa seram sejuk seakan demam
2. Semua sendi-sendi dan urat sakit, sehinggakan nak gerakkan badan pun lemah tak berdaya
3. kemungkinan besar kepala berat dan mengalami pening-pening kepala
4. mual dan rasa nak muntah

susah kan..tu yang kolin cuba bertahan sekarang.

kepada semua, dibulan baik ini kolin minta doakan kesihatan kolin pulih seperti biasa dan masalah tonsil ini akan berakhir secepat mungkin. Puasa diteruskan cuma kalu tak boleh sangat tu kolin kene makan antibiotik bagi mengurangkan sedikit bengkak tonsil

 ihsan google

doakan kolin sembuh seperti sediakala dan cergas seperti sebelumnya.
baju tempahan manik banyak lagi yang tak disiapkan ini..huhuhu..sedih..


6 comments:

  1. get well soon girl...ko mmg la slalu kene tonsil la blister la...makan ubat ok

    ReplyDelete
  2. alahai..siannye kolin...semoga cpt baik dan blh beraya ngn hepi hepi...

    ReplyDelete
  3. huhu.. serius sakit giler tonsil nie..3 4 tahun jgk kot ulang alik klinik.. Alhamdulillah, sekarang saya bebas dari sakit tonsil ni..
    Kalau nak tahu carany, boleh contact saya yer 60109333205

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh laa beransur sekarang ni nurin
      kolin banyak minum air lemon tuk tonsil ni..

      thk you dear

      Delete

loving me..loving you