Thursday, June 13, 2013

Marathon..masak lemak cili api!!

assalammualaikum

hujung minggu yang memang 'cooking' jadi agenda utama. 
Untuk hidangan tengahari tu kolin diminta masak lemak cili api siput sedut. Makanan ni memang menjadi kegemaran keluarga kolin. Sekelip mata seperiuk boleh abis tau. 



lepas masak lemak siput sedut, kolin pun goreng lah ayam.


pembuka selera kan..budak-budak dan bapak budak kan memang suka makan ayam. 

itu lah lauk tengahari kolin. Sekali santap selesai sudah

****************************************

Untuk makan malam pulak ye


masak lemak cili api ketam...


ini lah dinamakan Marathon Masak Lemak Cili Api ...dari tengahari ke hidangan makan malam semua masak lemak cili api. Sedap lak tu ali imran dan alisa maisara menambah nasi. Anak-anak kolin memang nampak kurus, tapi meh duk ajak p rumah sehari. Kalau kene dengan lauk yang dihidangkan memang terkejut tengok anak-anak menambah nasi tau.
 Mak nyer suka mengatah lauk aje lebih ahhaha...

sekian terima kasih

#pilahmostwanted#

4 comments:

  1. kalu nak makan siput sedut zura suka makan kat umah, baru la menyedut ngn penuh perasaan.. segan pulak nak croot creett sedut kt kedai..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kami bantai aje zura oii..
      tapi ni memang favorite kami ler

      Delete
  2. aiyoooo...siput sedut...ketammmm..waaaaaa..menangis aku tengok ni..!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. meh dtg umah ler kalu nak makan hahahah

      Delete

loving me..loving you