Home Lifestyle Travel Foodies Parenting Review Beauty Sharing

Bali 2013 - Part 8



Assalammualaikum

Selesai makan lunch, kami di bawa oleh Pak Surya dan Connor ke tempat membeli belah. Tempat yang selesa, ada air-cond dan murah kata mereka. 

mall kecil ni jadi tempat kami shopping

kenderaan ini lah yang membawa kami ke mana mana

arca yang ada di pintu masuk mall ini

masa di dewata mall ini kami memang mengambil peluang untuk membeli barangan cenderahati untuk orang-orang tersayang. Semasa kat sini lah kolin beli tshirt, fridge magnet, keychain, makan orang bali  dan berbagai-bagai. Memang murah sangat ok!!

ko tengok aje plastik dema usung tuu...

selesai membeli belah pak surya membawa kami ke kilang perak (silver) di bali terkenal dengan kerja tangan diperbuat dari perak. tapi janganlah ingat murah sangat..mahal jugak ok. kalu di kedai-kedai besar tepi jalan siap ada kene bayar tax lagi. tapi yang kami pergi adalah perusahaan keluarga secara kecil kecilan. 

semua barangan perak di sini adalah handmade..buatan tangan..

kami di yan yan silver bali, indonesia

antara barangan yang dijual


selesai kami melihat barangan silver yang agak mahal tu, kolin dan mastura beli juga subang sorang sepasang. batu putih jernih. Harganya 100,000RP bersamaan RM35. Mahal jugak kan..tapi beli jugak untuk kenang kenangan. Selesai membeli belah di sini, pak surya akan membawa kami ke tampak siring. Tempat yang memang kolin nak tengok sangat-sangat. 

Bali yang penuh dengan adat tradisi nenek moyang ini memang sangat menarik dilawati..
banyak lagi part melawat bali yang akan kolin update..so jangan ler jemu baca hahahah.

sebab bila kita ambil tour guide, mereka memang bawa kita melawat to the maximum. Yang penting kami dapat melihat sebahagian kota bali ini.


adios...



p/s: menyampah tengok orang yang suka www.mengadu.com...

2 comments:

  1. best nye shoping klu brg murah.. tp klu barang mahal beli la jgk sikit utk kenangan kan.. pejam mata jela time kluar duit tuh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kann zura..dah alang alang sampai beli aje lah. nak pergi lagi ntah bila laa

      Delete

loving me..loving you