Home Lifestyle Travel Foodies Parenting Review Beauty Sharing

aktiviti cuti sekolah

Sangat betul!!
dulu aku selalu buat aktiviti luar rumah masa sekolah cuti. Main teng-teng laa, konda - kondi lah, panjat pokok ceri lah. Sekarang semua duk dalam rumah main game PS2, Ipad dan tablet yang canggih manggih sekarang, termasuk lah anak anak aku. 
Memang zaman dah berubah sangat sekarang kan. 

Dulu aku memang hitam lah keluar main tak ingat dunia. Cuba sekarang suruh anak keluar main tengahari, tak mau nyer dia pergi..panas laaa. Suruh tolong masak kat dapur pun, 
eh mana bole, panas tau hahahah. Amek aku!!

tak sosial lah budak-budak sekarang. Tapi takut jugak budak-budak main kat luar sekarang. Faktor keselamatan harus dijaga jugak. Sekarang banyak orang giler, budak 3 tahun pun mampu dia nak cabul. Suka culik laa, bunuh laa..macam takde keje lain. 
Sesuka hati mak pak dia aje buat anak orang. 

Anyway...kartun di atas very true!! duk rumah main game zaman sekarang. Tablet cap ayam pun mudah didapati sekarang. Yang kolin beli jenama jonix enterprise tu pun not bad tablet tu. Siap tarik WIFI tuk main FB ko..*maklumlah sekarang semua dipantau* . Main la FB kat tablet aku cap ayam tu hahahhahah...So Selamat bercuti Sekolah semua yaaa


No comments:

Post a Comment

loving me..loving you