Tuesday, October 16, 2012

dalam hati ada dengki...APTB

Assalammualaikum



Aku memang nak tegaskan sangat. Mana-mana manusia pun memang tak boleh nak puaskan hati semua orang. Kalau dah hati tu memang ada rasa tak puas hati atau mendengki atas kelebihan seseorang itu memang tak akan boleh nak ubah. Umpama orang itu memang pandai melawa, dan ko yang memang tak melawa tengok. Dan mula lah bibir ko berbicara, eh minah tu gaji berapa sen lah kan tapi melawa aje kerjanya so sah la tu ada sugar daddy. Satu cerita...

Dan mamat tu eh..memang cekap buat kerja. Buat kerja semua tip-top apa saja tanggungjawab yang diserah di laksanakan dengan baik. Tapi kalu dah ada rasa dengki dalam hati, sebab tiap-tiap kali apa saja keramaian dia ditugaskan buat. Kerja tip-top apa sahaja lah mamat ni boleh buat. Tapi kalu dah ada makcik atau pakcik yang mendengki  memang selepas itu tak akan ada apa-apa upacara mamat tu di lantik. So kejadian nya apabila hati ada dengki.

Bagi kolin pulak, takpe lah kalu takde rezeki. Tak terkesan di hati pun, biasalah manusia memang suka bercakap, mendengki dan memang itu hobi mereka. Mereka memang suka hakimi orang lain dan memang best pasal itu. Kalau susah orang tu lah dema cari, kalu senang orang tu lah dema lupakan. Anyway...life cycle ..u will have ur day soon...






"@QURANdanSUNNAH: Orang lain berbuat buruk pada kita, maka janganlah kita ikut-ikutan berbuat buruk dengan membalas keburukannya.

2 comments:

  1. i love the quote...chill babe...mmg orang cenggitu akan ada di mana2...dorang sakit jiwa

    ReplyDelete
  2. takpe tak terkesan di hati pun...

    ReplyDelete

loving me..loving you