Friday, August 24, 2012

beraya ~ part 2

Assalammualaikum

bercerita beraya sebagai menantu yatim piatu tak berakhir lagi..malam tu kami sekeluarga serta keluarga abg chik pergi ke Jeniang.. menumpang kasih abang pada arwah ayah. sebab rupa mereka macam seakan so bagi menghilangkan rindu kami pergi. hati terasa macam nak menumpang tido di situ..tapi malangnya keperluan anak anak kami tidak membawa bersama. jadinya malam tu kami balik semula ke kg. pauh yan..tido lah satu malam lagi di di rumah itu...sunyi tapi terasa macam raya sangat...

esoknya kami pun bersiap siap untuk menuju ke rumah akak ipar suami yang terletak di kuala muda kedah. seronok pergi rumah akak ni ..sebab tepi laut kalu terasa nak makan seafood apa saja..bole lah ke sini hehehhehe. kalau ke sini tak tinggal kepah laa..memang idaman..apa tidaknyer fresh..tak kene ais batu lagi..lagi laa laut terbentang luas..kami bole kutip saja ...



bole dikatakan ini adalah destinasi wajib kalu kami balik kampung. anyway kami sempat pergi ke perlis indera kayangan melawat mak melah. kalu dah ke perlis rugi lah kalu tidak ke padang besar..haa cerita pasal pandang besar ni ada jua yang murah ada jua yang tak lah murah sangat pun. baik beli di kl sahaja...lagipun peniaga di sini mengambil kesempatan menaik kan harga disebabkan kunjungan orang ramai..but then kolin manage to buy long skirt siap ngan belt..harga nya RM50 untuk dua helai sangat berbaloi sebab harga yang ditawarkan adalah RM35 sehelai..seperti biasa..anak yatim hehheheh

petang itu kami pun pulang ke kota kuala muda..melepaskan lelah kami sekali lagi. bangun pagi mencari kepah laa xtvt kami disebabkan anak anak dah bising dah sampai beberapa hari tapi masih tidak dapat turun ke laut hehehhe


selesai xtvt mencari kepah, dapatlah sekilo dua hahah..yang lebih nya duk main air hehe..so kami pun bersiap ke sg. petani rumah kak ina..kakak suami no. 3. makan lah lunch..makanan yang sangat sedap...memang lari laa diet kolin. hari tu masa puasa terasa kurus aje..sekali balik dari kampung ni memang berkilo...

selesai makan lunch, tido seround dua..pukul 10 malam kami pun bertolak balik ke kuala lumpur sebab suami harus bertugas pada hari khamis tu..maklumlah cuti tak banyak..

itu lah cerita beraya kami..2 malam di rumah pusaka..dua malam di kuala muda...
jadi lah..puas hati rasanya. kalu ada rezeki hujung tahun ni kami ke sana lagi..Insya Allah...

Selamat hari raya semua..maaf zahir batin!



nota kaki: look forward for our 8th honeymoon

No comments:

Post a Comment

loving me..loving you