Thursday, January 19, 2012

putting urself in people's shoe...!!

Assalammualaikum

hari ni macam rasa tersentap pun ada..rasa menyampah pun ada
kes "putting urself in people's shoe" ...maksudnya pada mamy
meletakkan situasi orang lain itu ...andainya kita yang alami
situasi itu..apa kita nak buat??

ibarat begini..mamy memang seorang fighter..i will if thats is mine!
hak saya!! macam kes pelarasan gajisaya...eh saya kerja 7 tahun di swasta..so
masuk gomen..leh buat pelarasan kann????!!

saya pun fight lah abis abisan kannn
saya dapat!! alhamduillah..mamy syukur rezeki anak anak mamy
hidup kami semakin baik dengan gaji baru mamy..
kome bayangkan lah..gaji 3500 jadi 1200 ko mampu nak sara ke hidup??
adoi..but now..alhamdulillah..mamy fight till the end...

tapi yang tak sedapnya mulut orang melayu....
"eh dia tu tak puas hati lagi ke?" ... "nak gaji berapa ribu?"

hello...kalu ko di situasi aku!! ko buat tak??!! 
eh moga Allah SWT ampunkan dosa kering ko dik nun..
masa ko nak minta aku tolong..aku tolong tanpa kira ko tu sape
hatta aku tak suke pun tengok muka ko

aku tak suke mengungkit..tapi korang memang kurang ajar
lama dah orang sampaikan kat aku 
mulut longkang korang ..aku yang tak pernah nak amik port pun..
sbbnya pada aku kome tak penting nyah...
yang penting gaji aku naik banyak sekali..mamy happy kooo

yang korang ni pun satu..kenapa nak mengata aku eh??
yg aku mintak gaji aku naik nih..kompeni bapak mak korang ke ...
adoiyai letih ..ni lah orang melayu

kalu ko tak pernah tau nak letakkan diri ko pada 
situasi kesusahan orang lain..belajar belajar lah...

belajar ada sifat kasihani orang lain
macam mana aku kasihan kan korang keje taraf kontrak bertahun tahun tuh eh...

zassss...mood sakit ati!!!





2 comments:

loving me..loving you