Sunday, December 18, 2011

oh! durian!~

Assalammualaikum

hrmm bercerita pasal raja buah nih..memang buat orang terliur
semalam mamy pergi chow kit..mmg banyak dan murah sangat sangat
bayangkan laa durian kampung yang kecik2 tuh..dijual dengan harga RM10 ..6 biji
dan jangan risau..boleh dimakan disitu tau

lagipun..durian yang baguss punye murah tau..rm10 ..2 biji
not bad!! memang rasa macam aiskrim..sangat sedap!

 durian durian..durian

dan kalu sesiapa yang rajin boleh lah buat bubur durian..
weh kalu kome cicah roti..marvellous tau

tapi mamy pernah gak dengar orang yang tak suka makan buah ni
sebab baunyer..tapi mamy sekeluarga a big fan of the king!! percaya tak malam tu
kami berhabis rm50 ingit beli bermacam jenis durian

dah ler murah..berjenis jenis kami bawak balik..bukak yang sebiji rasa..simpan
dalam tupperware..dan bukak lagi dan lagi dan lagi..haa jadiknyer..penuh peti ais aku
dah ler bau semerbak bile bukak peti ais itu..cian nyerr peti ais aku

tak cukup ngan itu, mamy beli mangga muda tuh..rm5 sekilo
sangat sedap dibuat kerabu mangga ok..makan nasi wangi saja
then mamy beli buah ciku..sedapnyer..
tak lupa jua buah langsat..chow kit sangat penuh ngan buah buah dan ulam ulaman beb

mamy memang suka buah buahan tempatan
berbanding epal dan limau yang di import
rasa lebih manis dan best..

nanti nak hunting buah manggis pulak...mesti menarik
kalu lah ada masa bole balik kampung belasah buah
apakan daya..orang tua dah takde kat sana..rumah dah tinggal

hrmmmm..takpe lah kat sini pun masih boleh
merasa buah..cuma RM aje laa kannn...sedih

so selamat makan buah buahan tempatan ok...!!




1 comment:

  1. https://www.facebook.com/groups/durianawesome/
    jom kaki durian, =)

    ReplyDelete

loving me..loving you