Wednesday, November 23, 2011

perlu ke kondem orang lain???!!!!

Assalammualaikum

kadang kadang tu mamy jadik sakit hati ler..
sakit hati bile dengar si polan ni kata...weh minah tu
bergaya mengalahkan pegawai atasan padahal despatch aje..padahal pembancuh teh aje
perlu ker kita nak kondem orang lain..dah dia suke bergaya ala artis 
ko kesah aperr..

macam mamy sekarang kegilaan memakai kasut ala ala neolofa..haaa ko mampu..
tak pernah tengok kasut camner..sila rujuk gambo di bawah




haaa sape mampu p opis pakai begini heheh...mamy tau tak proper dtg opis pakai nih
tapi kan ...cantek aje..dari org yg pakai selipar pasar malam tuh..or pakai pumps shoes
yang ala ala ntah apa apa aka meniru kasut orang..
tanya beli mana..then beli yang sama..mohtipppp
sama jugak ler kalu orang pakai barang barang bertajuk..
ko ingat orang tu tak reti nak "reward" diri sendiri ker..beli brg bertajuk
hai ceh...ko ingat takde orang mampu..kita ni kalu orang senang
tak yah tunjuk sangat ler..kadang kadang orang lain tuh
tak mau tunjuk aje dia pun senang gak..malas seh..kang kata riak pulak

yang aku pelik nih..camner aku leh terjebak ngan orang yang suka
kondem orang lain..aku sendiri penah dengar orang
sekeliling aku kondem aku kan...depan aku baik sesangat ler
belakang bukan main kutuk kutuk aku

padahal kan..apa salah aku eh..
apa yang aku buat kat dema..aku ni sedaya upaya menolong apa yang mampu
insya-Allah aku cuba abis abisan..tak penah lak aku kata apa apa
kecuali ler kalu orang tu memang orang yang tak kenang budi
dah aku tolong dapat pangkat atau apa yang ko nak
aku lak yang ko nak gigit balik..
bak "melepaskan anjing tersepit"

aku rasa lah kan..dema ni happy ler mengkondem orang
kondem orang yang kunun..dema tuh hebat kut
kalu ko rasa ko anak orang kaya..so syukur lah kan
bukan semua orang nasib baik cam ko..ada orang kene hempas pulas
payah sana sini..

kalu ko rasa ko pandai..syukur lah
bukan semua orang Allah kurniakan kepandaian..
ada orang nak belajar sangat sangat..tapi tak mampu
tak pandai cam ko..

kalu ko rasa ko bagus buat keje..bagus nasihat kan orang
syukur lah..semoga ko bahagia seh..
so tak yah ler kondem kondem orang..
orang tu tak berkudis pun beb..lu kutuk kutuk dia..

so kalu dia nak bergaya ala ala maya karin pun
ko sakit ati nape..???
rosak akhlak ler..adoiyai..
emosi aku

kepada orang yang pernah mengutuk dan kondem kondem aku..
percayalah ..cerita tu semua sampai ke telinga aku
jangan percaya orang lain..sbb ko bercerita kat orang.
orang tu tambah perisa beb kat cerita ko..hangat weh..

so dont trust anybody..jangan ler ..
aku sendiri dah terkena..lain aku ckap lain orang sampaikan
kene serang aku beb..bikin haru biru satu hari..padahal
aku sikit tak mengata tau...haa biasa lah orang cam aku
selalu disalah erti..sbb 'free hair'
so orang bertudung tu semua baik kut..
kalu mengata orang keliling atas bawah..

emosi emosi...semoga Allah berikan aku
kesabaran yang tinggi untuk menghadapi hari hari mencabar...

emosi!

2 comments:

  1. saye memohon maaf di atas segala kata2 yang pernah di ucapkan sama ada sedar atau pun separa sedar and saya hanya manusia biasa...as time goes by, insyaAllah will be a better person..

    ReplyDelete
  2. kolin jua...sentap bila org perasan bagus kutuk2 kawan aku nih...cett

    ReplyDelete

loving me..loving you